Tuesday, January 29, 2013

Kerja kami yang berbeza =) =)






ikutkan minggu ni encik suami kerja 3 hari je.. ye lah isnin dah PH untuk thaipusam... selasa hingga khamis kerja... jumaat pulak cuti lagi untuk hari wilayah. sabtu ahad pun cuti... wah2... best nya lah kan.. tapi bagi dia pulak... alah kenapa minggu ni banyak sangat cuti?? ha??? kalau aku kan happy dah... hehe.. ye lah kalau gaji yang macam aku ni.. seronok lah cuti lama2.. maksud aku gaji aku memang macam tu je... melain kan kalau kerja time PH atau kerja malam.. baru lah lain cikit je lah amount nya.. sebab tu kalau cuti lama2.... aku suka sangat2... hehe. kalau macam encik suami dia punya kerja ada komisyen...

syok lah nak kerja lebih2 masa kan. kerja lebih kau dapat lebih.. kerja main2... macam gitu je lah gaji kau. so itu lah perbezaan nya kalau kerja gaji basic + elaun.. dan kerja gaji basic + komisyen... =) =) setiap masa happy je sebab kerja ada target kan... =) =) tapi xpe aku happy je dengan kerja aku ni. pasal duty pun aku xkesah sangat. alah buat apa nak penat2 nak bising2.. nak mengeluh2.. kerja tetap sama. penat2.. bising2... macam tu jugak.. hati sakit... apa pun xde... dari buat dosa sumpah2 orang... baik biarkan je benda tu. banyak lagi benda lain kita kena fikirkan. kalau ikut sangat kerenah orang ni. pening jugak lah kepala ni.. so buat x tahu je.. cukup masa... rezeki banyak... jom kita blah.. hehehe =) eh xde lah main2 je  =)