Wednesday, January 16, 2013

Kerja hari ni... =)





malam ni night duty. first night. disebabkan semalam pukul 10 malam dah tertidur sebab kepenatan maka pagi ni harus bagun awal. yeaaahhh bangun2 pagi ni bersemangat sangat. hahaha... wah2 hebat kan... kain dah nak masuk 3 bakul... tapi xreti2 nak lipat. hehe =) xpe2 hari ni akan aku lipat semua kain2 tu.

okey hari ni dengan semangat nya nak keluar pergi pasar kecik dekat depan hospital tu.. nak beli lauk2.. sebab hari ni rajin nak masak. semangat2 ni..encik suami request nak makan sambal udang petai. okey baik.. kejap lagi pergi cari bahan2. lepas tu nak pergi kedai runcit nak beli biskut. teringin pulak nak makan.

lepas dah siap2 tu balik rumah... nak vacuum rumah.. rumah ni cepat sangat berhabuk.. tension aku. lepas dah siap semua2 tu. mop pulak. dah lama xmop rumah. lepas dah siap...kita lipat kain pulak... yeaaahhh jom lah kita lipat kain yang bertimbun2 itu. lepas tu petang2 cikit baru start masak... go2 ayu.... =) =) 




  • pergi pasar beli lauk2 dan bahan2 untuk masak
  • pergi kedai runcit nak beli biskut.. roti.. jam strawberry.. kaya dalam tin.
  • balik kemas rumah ... lap2 habuk dekat tv almari semua2.
  • lepas tu mop satu rumah... 
  • lepas tu siap semua2.... lipat kain 3 bakul tu ha...
  • petang2 cikit baru masak
  • siap masak iron baju kerja 
  • pukul 8 siap2 pergi kerja malam =) =) 
okey...siap dah ringkasan untuk kerja yang perlu dibuat untuk hari ni.. yeaaahhh hari ni mood rajin datang...  terima kasih lah ye... tetiba teringat apa mak cakap... semua tu terletak atas diri kita sendiri... jangan nak beralasan sangat.. okey mak =) =) dulu mak aku masa adik perempuan dua orang tu kecik2 mak garang.. kalau dia suruh aku buat tu... sila buat.. jangan bagi banyak alasan. kalau lipat kain kena susun betol2.. kalau kemas dapur... kalau kemas rumah kemas betol2.. 

semua kena betol2.. xboleh sambil lewa. =) terima kasih mak dulu mak sangat tegas... sangat garang. bila orang malas nak buat kerja rumah mak bising2 paksa2 jugak... sekarang didikan mak orang ingat sampai bila2...terima kasih mak.. semoga mak cepat sihat dan boleh berjalan macam dulu... macam mak duk ketuk bilik orang semata2 nak suruh orang keluar bilik... sebab orang kan malas dulu.... hehehe.... terima kasih mak.... sayang mak.... sangat2... sangat2......... 


0 comments: