Wednesday, December 19, 2012

Adik2 ku =)



hai semua... selamat pagi. emmm... balik2 dari kerja malam tadi aku x tidur2. banyak benda kena settle kan. nasib sekarang ni semua boleh pakai online je. alhamdulillah syukur.. mudah sangat. settle dah buat semua2 payment. lega sikit hati aku. tadi nak tutup laptop. tapi  tak jadi sebab nak tunggu kain dalam mesin siap dulu. kalau dah baring dekat katil kang confirm aku terlelap nya.  tak pe2 tahan dulu ye. lepas ni tidur.. okey done already... siap dah sidai kain... lepas ni kite tidur ye...  Zzzzzzz....

emmm... tetibe teringat kenangan dulu2. kenangan kehidupan. aku ni bukan datang dari family yang senang. jadi sebab tu lah aku banyak menghabiskan masa aku dekat rumah. mak kena kerja sebab nak batu cari duit tambahan untuk family. jadi adik2 aku yang kena jaga. biasa lah anak perempuan sulung... memang banyak kena berkorban.. kehidupan aku masa sekolah dulu... memang pagi pergi sekolah.. petang jaga adik2 sampai malam. xpe aku okey je.. disebab kan aku start jaga diorang dari kecik...

maka kasih sayang aku untuk mereka berdua amat lah mendalam. sayang sangat dia orang. sampaikan sapa2 yang marah dia orang aku pasti akan marah dalam diam dia orang tu.  kalau aku ada duit lebih cikit.. aku mesti cuba penuhi permintaan dia orang. birthday dia orang kena beli untuk dua2 sekali. dan barang mesti lah sama. beza setahun kan. xpe senang keje aku. masa kecik2 dulu... selalu kena marah dengan aku.. sebab dua2 beza setahun.. jadi perangai sama2 menjadi... geram jugak lah..


senang je jaga dia orang masa kecik dulu. xbanyak ragam. bila aku suruh makan.. datang lah dua beradik tu dekat aku.. tapi aku xkan bagi dia orang suap sendiri.. kang aku yang penat nak sapu... sanggup aku suap kan. lepas tu buat kan susu...bagi dua2 sekali.. senang aku nak kemas rumah. lepas tu dia oarang sepah kan balik.. aduh tension aku... tup2 kena marah lagi... kesian. lepas tu maghrib aku mandi kan dua2 tu. xboleh mandi sendiri.. kang habis bilik air tu... jadi aku akan mandikan...

kena mandi sebelum mak balik. kalau adik2 xmandi.. mak marah aku... xpe aku redha je =) bila mak balik.. dua2 datang dekat mak... peluk cium mak.. sedih aku tengok. nasib aku ni fikir tanggungjawab.. xkeras kepala... redha je bila mak suruh jaga adik2. xde lah keluar merayap. xpe aku sedar.. aku bukan dari family yang senang. jadi aku kena berkorban. korban kan masa remaja aku... sebab tu aku xde kawan. kawan aku masa tu diari je.. setiap hari aku tulis diari. aku ceritakan semua nya..

emmm.... sayang nya dekat mereka... sayang sangat dekat mak. walaupun aku ni banyak membebel.. tapi aku buat jugak kerja2... kalau aku xbuat sapa nak buat. atas aku semua abang2. lelaki kan. mana reti sangat bab2 mengemas ni. xkan nak biar mak kemas sorang2. kesian mak... dah lah penat.. aku ni kan perempuan anak dia.. jadi aku lah kena buat. xpe aku redha.. aku bersyukur sebab aku di beri ujian macam tu.. ia nya menjadikan aku lebih expert dalam menguruskan hal2 dalam rumah... hehe =) =)

nampak macam masuk bakul angkat sendiri kan.. kan.. kalau aku pergi rumah makcik2 ke sapa2 ke bagi aku 30 minute je perhatikan keadaan sekeliling.. lepas tu aku confirm boleh kemas balik kalau sepah lah.. kalau dah kemas xkan xbetul pulak nak suruh anak dia sepah kan. kalau bagi aku jadi orang gaji.. confirm majikan aku puas hati... hahahaha... dah2 jangan nak melalut sangat. sikit2 dah lah ayu oi. menyampah orang lain. dan2 paling peting.. kalau ada orang usik barang2 peribadi aku.. aku tahu... peace =)


kakak dah 12 tahun... tahun depan 13 tahun.. adik 11 tahun.. tahun depan 12 tahun... besar dah dua beradik ni.. bila tengah mood baik.. baik sangat2. bila gaduh tu.. emmm tension kakak dia ni... kalau dulu kecik2 senang aku nak marah2... bila dah besar ni... adehhh xmakan saman. lepas gaduh menangis. tension kakak ko ni dik. dan paling penting... aku bakal pendek.. huhuhu... sekarang ni pun dah nak sama tinggi.. belum masuk sekolah menegah lagi.. sekarang tinggi aku 162cm.. entah berapa lah tinggi mereka2 ni.. huhu.. jangan tinggi2 sangat... huhuhu... banyak berahsia diaorang ni.. jelez aku sebab dulu2 mana aku ada kawan. hehe. tengok baju jalan pun nak sama2. x boleh beli lain... kang jelez memanjang.