Tuesday, December 11, 2012

Hari ni hari cuti... yahoooo....




hari ni cuti... public holiday... jarang2 sekali aku dapat cuti masa public holiday... hoho... best sebab boleh buat macam2 hari ni. yang xbest sebab husband kerja. dia area KL... mana nak cuti nya kan.. hari wilayah dia dapat lah cuti. aku pulak xcuti.. ha cam gitu. jadi nya bila husband kerja. sila lah duduk rumah diam2. hari ni boleh lah vacuum rumah.. mop lantai...kemas2 cikit. oh lepas tu merana sakit pinggang.

hari ni puan muda ayu bangun awal. sebab semalam janji dengan encik iwan nak buat kan sarapan.. 6 bulan dah kawin xpernah2 sempat nak buat sarapan.. kalau cuti pun beli je dekat kedai. dan disebab kan hari ni rajin terlebih2 maka lepas solat subuh lepak2 atas katil. lepas tu start buat kan sarapan. semalam masak nasi lebih. so boleh lah kita buat nasi goreng. kelam kabut sebab pukul 8 pagi dia dah nak g ktm.


tung tang...tung tang... campak itu ini... goreng lama2 cikit. hehehe... eh2 jadi lah nasi goreng aku. encik suami cakap... "ehhh sedap lah ayang" ... malu aiii... hehehe.. alhamdulillah.. sebenar nya xpernah masak nasi goreng dekat dia...hahahahahaha... kesian aku. nasi goreng dengan milo panas... wahhh terbaik lah sarapan... masak sendiri. kenyang nya lain macam cikit.. ditambah kan dengan kepuasan yang xterkata...

kalau kita xreti masak xpe... kita boleh belajar... alah semua tu hujung jari je.. kalau xtau boleh call mak.. tanya macam2 recipe... kalau xnak kacau mak.. alah type je dekat google tu.. berlambak recipe... cuma aku ingat kata2 mak.. mula kan dengan bismillah... dan hati kena ikhlas okey... bila kita ikhlas... masak untuk encik suami... maka hasil nya kena lah dekat tekak suami... ingat kena ikhlas... ikhlas ye.. =)


kalau dalam diri tu dah sebati dengan kemalasan yang melampau... susah cikit lah nak buat apa2. yang tu cuma diri sendiri je yang dapat tolong. bagi seguni nasihat pun... xguna sebab diri sendiri malas.. ha cam ane tu. xpe kalau kita nak.. benda yang susah pun akan kita mampu untuk terokai... yang penting hati kena nak.. nak.. dan nak. macam aku.. memang xreti langsung masak. barang masak pun xkenal.. hahahaha...

bila dah kawin xkan setiap hari nak makan dekat kedai. kesian laki aku. orang pun suka2 kutuk aku kan.. xpe aku redha.. sebab aku memang xreti masak... hahaha.. aku jujur okey. bila dah kawin ni baru lah tau serba sedikit. belajar lah slow2. bila aku ingat tanggungjawab aku.. maka aku gigih kan jugak diri untuk belajar itu dan ini.. tup2 eh jadi lah... bila encik iwan cakap sedap... lega hati dan jiwa aii okey.. =)




p/s : boring lah hari ni.. nak tidur.. semalam dah cukup tidur sangat2. sebab semalam xlarat... pukul 9.30 malam aku dah tidur. perut dan badan xberapa nak best.. biasa lah pregnant kan. kadang2 rasa macam ni.. kadang2 rasa macam tu.. =) =)