Monday, December 3, 2012

Kenangan itu indah... =)



selamat pagi semua2.. emmm bila dah sampai rumah mata xmengantuk pulak. lepak2 sambil tunggu kain dalam mesin siap... lepas siap... jom kita tidur... Zzzzzzzz !! eh dah 4 bulan dah aku pregnant. rasa macam sekejap je.. tup2 lagi 5 bulan keluar lah baby ni... eiii xsabar pulak rasa nya... hehehe.. =) aku sah menjadi isteri kepada mohd idzuan masa umur aku 23 tahun... aku bertunang masa umur aku 22 tahun. aku bercinta dengan dia masa umur aku 17 tahun.

6 tahun sudah bercinta... dan baru 6 bulan nikah. 2 bulan lepas tu aku disah kan pregnant. happy xterkata... alhamdulillah diberi peluang untuk merasa saat2 indah mengandungkan anak sendiri... dan bersyukur sebab dapat bagi husband zuriat.. =) sebenar nya.... ikutkan perancangan aku... hehehe.. dulu2 suka rancang sorang2.. suka berangan... aku nak kawin umur 26 tahun... nak ada anak masa umur 27 tahun. dan macam2 lagi lah...

dulu kehidupan aku memang dekat rumah je.. xreti nak bersosial... xde kawan lepak2. ah xkesah semua tu.. yang penting aku suka duduk dalam rumah.. suka cipta dunia aku yang tersendiri.. suka tengok tv.. lepas tu berangan sorang2.. haha. best nya masa tu... kemas rumah.. jaga adik2... buat kerja sekolah. terperap dalam bilik bila mak dah balik kerja. ooohhh.... best woooo... =) dengar radio sambil buat kerja sekolah....lepas tu feeling sorang2...


tapi semua ni jodoh kan.. allah dah tentukan... aku bersyukur... alhamdulillah... lepas habis belajar terus kerja.. xlama lepas tu encik suami ajak kawin.. bagitau mak abah... okey set setuju... kawin lah aku dengan dia.. masa bertunang tu.. ada jugak cakap dengan encik iwan.. kalau boleh nak anak setahun lepas kawin... hehe.. nak honeymoon lama cikit... tapi bila dah 2 bulan kawin.. rasa macam sunyi pulak.. rasa macam best pulak ada anak sendiri

tengok baby je hati aku berbunga2.. tengok baby je aku berangan...dalam hati berkata " ai best nya kalau ada anak sendiri" maka berangan2 lagi lah aku... indah nya... hehe.. lepas tu encik iwan pulak balik lambat... kerja... terasa macam sunyi pulak... kalau time2 bujang tu seronok sorang2.. bila dah kawin ni... xbest pulak.. sebab berdua je kan.. kalau dia busy.. aku sorang2 lah.. kalau bujang dulu.. ada adik2.. boleh kacau2 diaorang...

last2 disah kan pregnant.. wah!! termakbul doa dan angan2 ai.syukur alhamdulillah... dipermudahkan semua nya.. terus hati berbunga2.... terasa indah je dunia ni.. dan sekarang xsabar nak tunggu baby ni keluar... lagi 5 bulan je... hope semua nya okey. bila dah kawin.. perasaan nak memiliki anak sendiri akan datang dengan sendiri nya.. dan bila kita dah dapat.. dunia ni terasa indah sangat... yeaaahhh aku nak jadi mak.. haaaa macam tu lah perasaan. 


macam aku... 3 bulan pertama.. aku xde alahan apa2 pun.. breakfast mesti nak makan nasi lemak.. pukul 12 tengah hari kalau dekat tempat kerja perut dah lapar... so lapik perut dengan kuih. lunch pun kena makan.. malam pun kena makan.. pendek kata.. kena makan ikut time lah.. kalau xmakan ikut time.. mula lah rasa macam nak muntah lah.. rasa macam nak pengsan lah.. macam2 lah... so jangan mengada2 nak skip2 makan ye.. hehe

disebab kan 3 bulan pertama aku xde apa2 alahan.. maka nya nafsu makan aku pun naik mendadak.. asyik lapar je kan.. cuba untuk kawal.. tapi xboleh sebab kang rasa macam2 yang xbest. so aku belasah je.. janji aku xde apa2 dan anak pun sihat... bila dah makan pun belasah je... ha.. amek kau berat badan pun naik lah... pipi tembam. semua membesar lah.. wah2.. huhuhu.. xpe lah... aku redha.. janji anak aku sihat... aku happy... full stop.. hehe =)

bila dah hujung2 firt trimester tu aku start muntah2 malam. muntah nya datang bila malam je.. hehe.. dan sila jangan makan belacan... kalau makan... tang tu pulak terasa nak muntah.. haa amek ko.. bengkak lah muka dan ada lah kesan2 hitam muncul dekat muka.. eiii seram.. ooohh okey... akan aku cuba xmakan belacan sebab kesan nya ngeriiii.. huhuhu.yang lain2... aku memang xboleh bau badan encik iwan... kesian dia.. hehehe


kalau dia dekat rumah.. dia kena pakai deodorant aku... kalau dia pakai deodorant lelaki tu.. ah sudah.. aku dah start pening2.. mula rasa nak muntah.. apa boleh buat.. bukan sengaja... nak buat2 macam biasa pun xmampu... ohh tidak tertahan untuk aku menerima nya.... nasib encik iwan boleh terima. yang pasti kesian dia.bau badan original pun aku pening... kan kita ada bau badan yang original.. bukan bau badan yang busuk tu.

entah macam mana nak cakap.. =) nasib baik lah aku dapat laki yang paham. syukur.. macam kan alah bila pregnant ni.. semua orang lain2.. aku bersykur alahan aku xberapa teruk.. alhamdulillah... mintak2 lah akan okey sampai 9 bulan kang... alahai bila lah nak siap kain ni... dah mengantuk dah mata ni... encik iwan kerja baik2 ye... tahniah dpat jugak kerja yang awak nak.. =) =) setelah 5 tahun kerja sana sini.. akhir nya awak dapat apa yang awak nak.. =)

p/s : oh mata bertahan cikit lagi ye... kang2 kita tidur puas2... yeaaahhh... bangun kang kita buat bubur durian.. lepas tu cicah dengan roti.. ohhh... nikmat nya... =)