Thursday, May 24, 2012

Pre wedding story part 4




sebelum kawin... banyak listing2 yang kena buat... kena plan macam2... plan bersama2... kena buat macam2. kena kerja kuat2... kena harungi pelbagi dugaan. betol lah orang cakap dugaan masa bertunang tu agak banyak. yang penting kita tau macam mana nak handle situasi2 tu. kalau kita niat nak mendiri kan masjid tu.. dalam erti kata lain nak merancang untuk berkahwin. pasti ALLAH permudahkan urusan kita. pasti akan ada rezeki dimana2. Bumi ALLAH ni sangat luas.. yang penting kita percaya dan usaha insyaallah. alhamdulillah setelah hampir 6 tahun berkenalan.... maka minggu depan majlis akad nikah akan dilangsungkan dirumah aku disabak bernam selangor darul ehsan malaysia...




dimana perancangan awal tu, imam yang akan menjalan kan proses akad dan nikah tu.. tapi imam tu pesan dekat ayah aku.. akan bertambahlah keberkatan anak itu seandainya proses akad dan nikah tu dijalankan sendiri oleh ayah kandung pengantin perempuan. alhamduilllah... syukur.... abah sendiri yang akan lakukan. semoga pernikahan ini akan kekal sampai bila2... dan sentiasa diberkati.... serta dirahmati...  insyaallah. semoga kami mampu menghadapi semua dugaan yang mendatang.... insyaallah. hati kuat lah.. kuat lah.. emmmmmm..... semakin dekat tarikh nak nikah...semakin sebak rasa dada ni.. terima kasih mak.. terima kasih abah.. jaga orang selama 23 tahun ni dengan penuh kasih sayang....




terima kasih untuk semua nya... xterkira berapa banyak peluh yang menitik didahi mak dan abah untuk membesarkan orang.. sampai orang mampu pegang duit sendiri.. xternilai oleh duit kalau nak dikira kasih nya mak...kasih nya abah.. bertapa hebat nya kasih mak.. kasih abah... untuk diri ini.. untuk adik beradik yang lain.. bertapa kuat nya kudrat mu untuk membesar kan kami. bertapa kuat nya semangat mak memberikan seluruh tenaga untuk kesenangan anak2 mu... itu lah kasih seorang ibu dan bapa... terlalu tinggi...  terima kasih mak... abah.... terima kasih untuk semua nya... sayang mak dan abah sampai bila2 pun... makku seorang yang kuat semangat.. abahku yang sporting.=) love both of you.. 4 ever n ever =)


0 comments: