Monday, May 7, 2012

Night duty




night duty.. first night. macam biasa waktu bekerja untuk night duty akan bermula pada pukul 9 malam dan akan habis pada pukul 7 pagi keesokan hari nya. duty yang harus di buat bila duty malam ni adalah.. melayan prescription daripada emergency yang di prescribe oleh doctor medical officer (MO)..

dan sesungguh nya.. agak ramai jugak patient yang datang ke emergency ye.. dan ubat yang sangat biasa adalah.. deman.. batuk.. sakit tekak.. dan antibiotic.. biasa lah tu kalau datang malam2 atau pagi2 kan. selain daripada itu haruslah melayan prescription bagi pesakit2 yang baru masuk dalam ward..

disebab kan minggu lepas agak ramai jugak yang discharge maka harus lah yang nak masuk pun akan banyak.. alah biasa lah tu.. dah paham dah.. dan sila lah jangan merungut.. nak bonus banyak x?? ha.. sila lah buat kerja dengan ikhlas.. buat je kerja diam2.. buat dan buat sampai eh2 boleh x stop kejap..aku penat..hehe =p

lepas tu kalau ada ubat2 yang dah supply yang lepas2 tu dah habis bagi sesetengah pesakit.. maka akan ada lah staff nurse mintak untuk top up.. so..sila lah top up. untuk night duty trolley yang akan turun adalah dari ward 3B dan 3A.. sila buat trolley masing2.. dan sila lah top up.. trolley ni ubat untuk patient yang ada dalam ward.

ni dekat tempat kerja aku lah.. tempat orang lain aku xtahu.. lain hospital lain lah prosedure nya. yang penting kalau masuk kandang kambing mengembik.. masuk kandang lembu.. mengemooo.. hehe.. ada paham?? kalau xpaham buat2 paham. dah siap trolley sila lah tunggu prescription dari ward atau emergency...