Monday, May 7, 2012

Pharmcay assistant



sumber picture : google... thanks google image... =) =)


ramai orang ingat aku ni aku kerja sebagai staff nurse.. owh tidak2.. jangan salah paham.. aku kerja sebagai pharmacy assistant... dalam melayu nya pembantu farmasi. kalau pharmacist tu kena con't study amek degree baru lah layak di gelar pharmacist.. kalau setakat diploma ni title yang disandang hanya lah pharmacy assistant.. walauapapun bersyukur dengan apa yang telah dimiliki.. amin... rezeki.. xmenganggur... habis study terus kerja... xsempat nak berangan2..dah kena panggil kerja..

job description antaranya adalah.. prepare ubat2 yang di prescribe oleh doctor2 pakar..xkira lah untuk outpatient atau inpatient.. prepare ubat2 yang di prescribe oleh doctor medical officer (MO).. key in ubat2 yang telah di prescribe.. double check ubat2 yang telah di prepare kan oleh kawan2 lain.. buat trolley.. check trolley... buat discharge untuk patient yang nak balik dari ward. emm banyak lagi lah.. tu semua ada dalam roster yang telah disediakan ..buat kerja ikut roster.. sila copy roster..

farmasi tempat aku bekerja ni bukak 24 jam tanpa stop seminit pun... akan ada je staff yang bertugas. sebab tu kadang2 kerja pagi.. kadang2 kerja petang.. kadang2 masuk kerja pukul 8.30 pagi dan kadang2 masuk kerja malam.. begitu lah.. kalau xde kerja malam minggu tu..off day seminggu sekali.. kalau ada kerja malam tambah sehari sleep day.. ye lah kena lah rehat.. kang ting tong kalau x sleep day lepas second night tu.. otak akan berpusing 360 degree.. okey tu je.. sekian.... T.Q =)