Sunday, May 27, 2012

Pre wedding story part 7





minggu ni minggu last... dup dap dup dap... waaahhh kenapa.. mengapa.. dan bagaimana.. hehe.. relax2. owhh macam ni ye rasa nya debaran.. hehe. emm boleh x kita kira dalam saat.. confirm lambat kan.. hehe. alhamdulillah semua yang dekat sini dah settle dah.. sekarang turn sebelah sabak bernam pulak.. yeaaahhh sila berkhidmat untuk mak pulak. alhamdulillah boleh balik dengan tenang nya.. dengan aman dan damai nya syukur2.. encik iwan cepat lah bangun.. hantar saya balik kampung..  hehe.. =) =)




lagi 5 hari je untuk nikah... dan lagi 6 hari untuk sanding. cepat nya lah masa berlalu.. time tunang dulu rasa macam lambat je.. sebab 1 tahun 4 bulan kan ikat. dan sekarang...eh2.. masa yang dijanjikan dah nak sampai lah.. eh2.. eh2 kenapa sekejap sangat ni.. sila lempang pipi aku sekarang.. huhu.. aippp... jangan2.. ye pun tunggu majlis settle dulu ye.. xpe2 lepas ni bodyguard aku dah bertambah sorang.. sekarang ni ada 3 abang dan sorang adik lelaki.. apa2 sila berunding dengan bodyguard2 saya ye..hehe.. gurau je =) =)




jom kita story sikit2 pasal abang2 aku ni... biasa lah dimulakan memang dengan yang sulung kan. yang first diberi gelaran along... aku kan abang.. hehe.. along ni baik... xbanyak cakap. along masak sedap.. macam mak... sama macam mak. kalau nak suruh aku masak macam dia..memang kalah lah kan. hehe. dulu pernah tengok along marah... takuttt owh.. huhu. yelah dia kan pendiam je. susah nak bercakap dengan dia ni.....sejak2 dia kawin ni je baru boleh cakap2 dengan dia. along sayang adik2 dia.. hehe..=) xpe2 tau2.... jangan malu2... hehe... aku kan abang.. sila hormat ye.. =) =)





yang number 2 pun abang jugak.. angah ni pulak berlawan dengan along.. dia banyak cakap. angah aku pandai promote... dulu pernah tolong mak jaga kuih2 dekat bazar ramadhan.. waaahhh caya lah angah... laku kuih2 mak.bila nak2 dekat buka kalau kuih ada lagi..angah akan bagi diskaun cikit. solute lah. masa aku tengah study dekat KPJ collage dulu...kan practical setiap semester..  dia lah yang hantar kan aku pergi tempat practical kalau mak abah xdapat nak hantar. terima kasih angah. banyak tolong orang. angah pernah cakap.. ala.. xpe ang je adik perempuan yang dah besar... tanggungjawab katanya. =) =)



yang number 3 ni.. kiteorang panggil dia ayang. wahhh hebat betul nama gelaran kan.. hehe. mengikut mak aku along aku yang bagi nama ni.. mula2 panggil sayang... last2 jadi ayang.. maka lekat lah nama tu sampai dia besar ni ha. abang ayang aku ni pun pendiam... susah jugak nak bercakap dengan dia ni. tapi kalau dia dah start bercakap... memang suka melalut2... huhuhu. haaa dia ni agak panas cikit orang nya... hehehe.. emm tapi dia baik sebab.... dia pun sayang adik2 dia..hehe... terima kasih sebab kalau orang nak pergi rumah angah ang amek dan hatar orang time orang practical sem 5 dan 6 dekat kpj selangor ni =) =)





yang number 5 pun lelaki jugak. haaa yang ni degil sikit.. aiii xhabis nak bergaduh dengan aku ni. dulu2 kecik2 hidup dia best... sebab semua benda aku yang buatkan untuk dia.baju sekolah... kasut sekolah.. semua settle...  haaa... senang kan hidup dia. sampai dia form berapa entah... baru dia start buat sendiri. aku suka membebel dekat dia.. lepas tu bergaduh... wahhh kalau bergaduh pun hebat jugak lah.. isyk2... jangan2 ... dulu suka perasa dia abang... huhu.. uwekk.. nak muntah. tau lah aku ni pendek dari dia kan... tapi xlah pendek sangat.. cikit je pun. hehe. kesimpulan yang padat.. aku sayang dia... =) =)



yang last2 ni perempuan... jauh jarak dengan number 5 tu.. 9 tahun. kira ada 2 generasi lah huhu. 5 dah besar2... tinggal 2 je lagi dekat kampung untuk jaga mak dan abah. yang 2 ni jarak nya setahun. masa mak abah kerja dulu.. aku yang kena jaga mereka2 berdua ni. mungkin sebab tu kot diaorang suka sangat kalau aku nak balik kampung... eh2 perasan betol kak ayu ni.. uweekk nak muntah kakak dan adik. eh2.. jangan melawan.. i kan kakak. ala xpayah nak bagitau.. kak ayu dah tau.. dari kecik i jaga u alls tau... i kenal u alls sekalian... hehe... yeaahhh nak balik kampung... dapat lah buli diaorang ni.. hehe =) =)



begitu lah kisah2 nya... maka aku lah anak perempuan sulung.. sebenar nya majlis yang akan berlangsung dekat dewan ni atas permintaan abah aku... xpe lah... aku ikutkan je. asal hati abah happy... orang pun happy jugak. catering pulak.. memang niat aku dari mula2 lagi.. aku xnak susah kan mak aku. xnak penat kan dia. tu pun dia still lagi nak buat macam2.. nak buat macam manakan... cian dia.. kalau boleh memang xnak bagi dia penat langsung. nak dia bawak badan je. tapi orang tua kan. mesti nak yang terbaik untuk majlis anak2 dia. terima kasih mak.. abah.. untuk semua ni.. sangat2 hargai.




okey lah nak siap2 balik kampung. syukur sebab kunci rumah sewa pun dah dapat.. resit pembayaran pun dah dapat. stiker nak tampal dekat kereta pun dah dapat. terima kasih tuan rumah.. semoga rezeki untuk tuan rumah akan melimpah ruah sebab senang kan urusan kami yang baru nak masuk ke alam rumah tangga ni ..yang memerlukan rumah sewa ni.  encik iwan cakap agreement je tuan rumah xsempat siap kan. sebab dia busy cikit.. ni pun dia bagi cepat2 sebab dia nak outstation...tu yang dia bagi kunci rumah semalam tu.  dia pun ada buat part time study untuk master. owh.. busy nye dia. sangat senang berurusan dengan dia.. alhamdulillah YA ALLAH... syukur kerana semua nya dipermudahkan.




off selama 2 minggu. maka akan bersawang lah selama 2 minggu. hehe.. sori ye.. banyak kerja nak kena settle kan ni. emmm.. mintak2 lah badan ni cukup rest kan. kena rest banyak2.. doa2 kan lah majlis berjalan dengan lancar.. maka dengan ini... berakhir sudah lah entry untuk pre wedding. dan selepas 2 minggu ni.. akan ada lah entry pasal post wedding pulak... heheh. maka gelaran akan bertukar lah... bukan cik ayu lagi... tapi puan ayu.. wah2... puan muda sorang ni... muda2 dah jadi puan kan.. xpe2 seru dah sampai.. jalan pun dah dipermudah kan.. maka.. jawapan yang tepat... aku bersyukur YA ALLAH... bersyukur dengan semua nya.. dengan apa yang telah ENGKAU berikan kepada ku... amin...amin..amin.......... =)



p/s : nak bagitau depan2 sayang semua malu.. hehe.. bagitau dalam blog je lah.. okey bubye =) =)