Monday, February 4, 2013

The last stand



semalam sleep day... walaupun encik suami ada dekat rumah... bangun tetap pukul 4 petang.. hahaha. dia pun xkacau aku tidur... dia tau aku penat. so aku tidur lah dengan lena nya. bangun2 perut sangat lapar.. dia buat kan roti dengan planta. terima kasih cyg... kenyang sekejap... eh sekejap je... lepas tu lapar balik.

mula2 nak keluar makan petang. last2 aku macam xberapa nak rajin sangat. jadi nya duk melepak2 last2 keluar rumah dalam pukul 6 setengah petang. wahhh lambat sangat okey. makan2 lepas tu ajak dia pergi mid valley jom kita layan wayang dengan menggunakan tiket free kita tu sayang....

sebelum ke mid valley harus lah berhenti solat maghrib dulu. berhenti dekat stesyen minyak petron.. dah siap solat jom lah kita gerak ke mid valley. xrancang pun nak tengok cerita ni. bila dah pergi kaunter main pilih je... last2 aku pilih lah cerita ni.. encik iwan dia xkesah pun... dia on je.. mana2 pun boleh..

masa nak masuk tu.. tetiba iklan dia cerita cina.. dan orang belakang kita orang pun cina.. eh2 lepas tu aku pelik.. eh cyg kita salah masuk panggung ke. tengok dekat luar.. betul dah.. last2 nampak ada sorang couple ni masuk jugak.. sempat aku jeling tiket dia.. hahahaha... yes betul lah ni... NO 7...

tekejut ai.. kalau cerita lain xpe aku layan kan je.. kalau termasuk panggung cerita hantu harus lah aku xnak tengok langsung.. huhu. sebenar nya xtahu pun cerita ni pasal apa. layan kan je. eh2 best lah cerita ni.. dekat baris set tu.. aku dengan encik iwan je yang duduk.. sangat lah syok.. xde orang kiri dan kanan.


The Last Stand mengisahkan tentang Sheriff Ray Owens (Arnold Schwarzenegger) yang meninggalkan jabatannya sebagai Petugas LAPD bagian narkotika setelah kecerobohan dalam sebuah operasi yang dijalankan yang membuat karirnya terpuruk. Owens kemudian meninggalkan Los Angeles dan menetap disebuah daerah di pinggiran Kota Sommerton Junction. Ketenangan kehidupan dari Owens kemudian terusik setelah kehadiran Gabriel Cortez (Eduardo Noriega) pimpinan sindikat narkotika paling berbahaya yang membuat pelarian mematikan dari kejaran pasukan FBI.

Dengan bantuan dari kelompok tentara bayaran yang dipimpin oleh Icy Burrell (Peter Stormane), Cortez mulai berlomba menuju perbatasan Amerika-Meksiko dengan sandera di bekangnya melalui jalan Summerton Junction. Seluruh pasukan keamanan Amerika, termasuk Agen John Bannister (Forest Whitaker) memiliki kesempatan terakhir sebelum buronan ini berhasil melintasi perbatasan selamanya.

Owens yang awalnya menolak untuk terlibat, setelah melihat kejahatan di kotanya tersebut, ia pun akhirnya turun tangan dan mengajak teamnya untuk mengatasi semuanya lewat sebuah pertarungan besar.

credit to : klik cini 


p/s : disebabkan duit kadang2 yang baik pun akan jadi jahat... kalau ada pembelot dalam satu organisasi memang susah... kita dah buat baik punya perancangan... last2 xjadi jugak kan. =)