Friday, March 16, 2012

Hujan lebat



alhamdulillah... sejuk je malam ni kan..hujan itu rahmat. time nak balik tadi hujan turun dengan lebat nya. siap ada guruh2 lagi.. emm.. macam mana ek nak balik.. nak redah kompem basah gila2 kang... lepas tu harus lah aku akan dapat MC... sebab demam... hisy... xnak lah.. hehe.

lepak2 kejap dekat hospital.. sementara nak tunggu hujan berhenti aku singgah kejap dekat A&E jumpe doctor MO.. amek ubat cikit. buat stok dekat loker. alahmdulillah cantik lepas aku jumpe doctor... hujan pun xlah lebat sangat. renyai2 je. so aku pun balik lah..

sampai rumah.. lepas tu bukak pintu.. tutup pintu.. nek tangga.. bukak pintu bilik. wah... nikmat nya dapat baring.. penat okey. ingat nak tidur.. tapi bila fikir2 balik xsolat lagi kan. so lepak2 kejap..lepas tu buat lah apa yang patut. lagi pun kalau tidur petang2 memang xbek kan.

alhamdulillah dah dapat rumah sewa.. mahal cikit lah. tapi xpe.. sebab rumah tu dekat dengan hospital aku.. so senang aku nak pergi kerja.. even kalau encik iwan kerja pun aku xpayah nak susah2 call dia kalau motor aku rosak ke apa.. aku boleh jalan kaki je. banyak kelebihan nya...

emm.. memang ada jugak terfikir nak beli rumah sebelum kawin.. tapi bila fikir 10 kali lepas tu.. xpe lah kita hold dulu nak beli rumah..settle kan apa yang patut..lepas tu kita beli rumah pulak. kalau semua nak settle kan dalam 1 masa memang pening jugak kan.

nak di ikut kan memang lagi bagus aku beli rumah sendiri.. tapi kan baru kawin.. nak fikir rumah sendiri lagi..memang pening jugak lah kan. so target aku dan encik iwan.. dalam masa 2 tahun.. nak beli rumah. insyaALLAH.. lepas tu nak decorate mengikut cita rasa yang aku idam2 kan.. =)

seronok nya kalau ada rumah sendiri.. kang nak cat rumah.. nak hias2.. nak beli itu ini.. nak beli pasu cantik2.. aii macam2 lah aku nak buat kalau ada rumah sendiri.. seronok nya kan.. yang pasti rumah aku tu sebuah2.. sebab senang aku nak jogging dalam rumah je.. hehe.. gurau je..

YA ALLAH permudahkan lah urusan ku.. permudahkan semua nya...sesungguh nya engkau lebih mengetahui dari hamba2 mu yang terlalu kerdil ini.. permudahkan urusan perkahwinan ku. lancar kan majlis untuk kedua2 belah pihak.. amin....semoga semua nya berjalan dengan lancar... =)