Monday, July 30, 2012

kerja shift??




aku memang kerja shift. kadang2 tu masuk pukul 8.30 pagi balik pukul 5 petang... macam shift aku masuk kerja pukul 7 pagi.. balik kerja pukul 2 petang. shift masuk pukul 2 petang balik kerja pukul 9 malam. shift malam pulak masuk pukul 9 malam.. balik pulak pukul 7 pagi keesokan nya. farmasi tempat aku kerja ni 24 hours. so sebab tu lah ada shift2 ni ha. kalau dapat direct seminggu office hours... masuk pukul 8.30 pagi balik pukul 5 petang. hari sabtu tu half day.

emm best ke kerja shift?? ada best nya.. ada xbest nya. best nya dekat tempat aku ni.. bila kita ada hal pagi.. duty kita pulak kena masuk pukul 7 pagi.. kita boleh tukar dengan kawan yang duty kerja petang. kiranya kita settle kan hal kita pagi tu.. kita masuk lah petang. ha gitu... tapi kalau selalu sangat nak tukar.. rimas jugak kawan2 yang lain kan. apa2 pun.. disebab kan kerja dah memang shift.. maka nya kena lah redha.. rela dan ikhlas kan. dah nama nya kerja kan.

yang xbest nya. sebab hari sabtu confirm kena kerja.. hehe.. kalau nak cuti tu kebetulan kerja malam hari khamis jumaat.. atau kerja malam rabu khamis.. ha.. tu baru lah dapat cuti kan. kalau x.. sila lah kerja. lepas tu hari ahad... pun kadang2 kena kerja. kadang2 kerja pagi.. kalau dapat kerja petang?? ha?? best ke x?? mesti xbest kan.. tapi xpelah.. aku ni xkesah pun.. kerja je. mengeluh kejap je. tapi kerja.. kerja jugak.. dah kerja kan... xnak kerja duduk rumah diam2.

nasib baik lah dapat encik suami yang paham kerja aku macam mana. encik suami pun sendiri sibuk dengan kerja dia. sampai rumah confim pukul 9.30 keatas. kadang2 pukul 10 malam. aku pun paham kerja dia. cuma orang2 lain lah.. kadang2 xpaham sibuk kita macam mana. xpelah.. redha je. nasib baik mak aku paham kerja aku macam mana. terima kasih mak. kesimpulan yang sangat2 padat... aku suka kerja aku. biasa lah kerja mana yang xpenat.. =)