Tuesday, July 3, 2012

K.A.M.I part 2


entry yang lepas aku malas nak upload gambar. sebab Internet sangat lah lambat. aku kan xsuka nak tunggu lama2 ni. eii.. penat lah nak tunggu2 ni. kalau encik iwan tunggu aku bersiap xpe.. huhu. terima kasih encik iwan.. =) =) emm hari ni nak upload gambar2 lah.. aku paling suka make up masa aku nikah. muka nampak natural.. bulu mata melentik.. ooohh macam tu ye kalau pakai bulu mata... pemandangan terbatas. rimas jugak lah.. tapi nak buat macam manakan. juru make up aku 3 orang. wooo... ramai nya lah kan. dan berpuas hati dengan semua nya...

make up nikah dengan malam berinai orang yang sama. anak sedara mak tam. mak tam ni dia kawin dengan pak tam aku. diorang ni bukak butik pengantin dekat ipoh. mula2 paktam suruh sediakan back up untuk make up sebab takut xdapat nak arrange kan mak tam untuk turun ke sabak bernam.. hal ini kerana anak sedara mak tam pun ada yang kenduri sama dengan aku. emmm... dalam hati agak hampa.. dan terus berdoa agar dipermudahkan. dan akhir nya.. berjaya lah...  last2 muka ni di make up kan oleh 3 orang yang berlainan. mak tam.. kakak dia... dan anak sedara dia.



masa ni xperasan gambar di snap.. abah suruh remind kan encik iwan.. jangan lambat. okey abah... mengikut perintah. maka call lah encik iwan. suara encik iwan sangat tenang. huhu... bila dengar tenang nya suara dia.. maka hati aku pun tenang jugak.. entah ... kenapa.. dan mengapa.. aku xde kelam kabut langsung.. aku relax sangat2. rasa macam eh2.. ayu.. kejap lagi ko nak nikah lah. huhu.. alhamdulillah..


lens yang tahan cuma 3 jam sahaja... huhu. yang dekat sebelah ni kak long aku.. @ kakak ipar yang sulung.. dia sangat banyak berjasa untuk kenduri aku.. terima kasih kak long... =) kak long sangat cergas.. dan sangat rajin..huhu. ni lah supermak di abad ini.. huhu..


tema hantaran sebelah perempuan warna purple. idea mak + idea aku.. yang buat aku.. hehe.. eh2.. boleh pun buat sendiri kan. buat sendiri xterasa terkilan langsung... sebab kalau ada cacat dan cela nya kita boleh relax.. sebab tau tangan xberapa nak kreatif pun..huhu. cuba kalau hantar dekat orang.. nak2 kalau xpuas hati?? mau tarik muka seminggu.. seminggu je boleh. lama2 kang berkedut kulit muka.. hehe. terima kasih mak sebab banyak sangat membantu... sireh tu mak yang buat.


pada mata aku lah.. aku suka gambar ni..hehehe... tapi kepala agak senget sikit.. huhu. berat kot ada hiasan dekat kepala belah kanan tu.. hehe.. tettt.. alasan... entah lah.. masa ni malu sebab jadi perhatian. rasa macam nak sorok muka bawah bantal.. malu2.. nasib baik pipi dah merah sebab pakai blusher kan. kalau xpakai confirm lah nampak 100 % pipi aku merah. aku kalau malu nanti pipi akan merah.. huhu.


rombongan pengantin lelaki... parking kereta dekat depan surau. surau dekat depan rumah arwah atuk aku.. syukur.. sebab sampai dalam jangkaan. alhamdulillah... imam pun xpayah nak tunggu lama2. sedara mara pun xpayah nak tunggu lama2. masa dapat je tau rombongan pengantin lelaki dah sampai... emm2... emm2.. wooo... dup.. dap.. dup.. dap jantung kita.. kita rasa macam nak letak dekat sebelah sekejap. eii... kita nervous lah awak.. kalau xpercaya kang tunggu turn awak. mesti sama macam yang kita rasa ni... hehe... eii... geli tekak aku aii...


abah dengan imam kamal. imam ni kelakar jugak lah. huhu. pukul 7 pagi dia call aku.. tanya nikah pukul berapa.. then siap pesan bagitu abah xpayah jemput.. dia datang naik basikal.. huhu. lawak lah imam ni. dia cakap call encik iwan dia xangkat2.. sebab tu kot dia call aku. eh2.. imam call?? terbaik lah imam ni.  sebelum nikah pun dia banyak buat lawak.. mungkin xnak bagi pengantin lelaki stress kot. bagus nya lah cara dia ni.. cara dia buatkan kita rasa tenang je sebelum akad nikah dijalankan. ye lah sebelum nikah kan perasaan tu macam2 ada... huhu..


masa ni tengah berdebar2... huhu... ALLAH je yang tahu. macam2 perasaan ada..  xdapat nak digambarkan dengan kata2. xmampu untuk diluahkan. hanya mampu senyum je... supaya hati xberterusan gundah gulana... senyum... dan tersenyum lah norhidayu... relax2.. semua nya pasti akan tenang. pasti akan lancar. dalam2 duduk nervous tu... eh2.. sakit nya lah kaki ni duduk bertimpuh.. kebas dah aku rasanya... maklum lah kita xbiasa duduk bertimpuh.. kita biasa duduk bersila je. =) =)


masa ni imam kamal nak start dah. emm.. dup dap.. dup dap... yang 2 orang lagi tu saksi. sebelum nikah imam tu test dulu. suruh encik iwan lafazkan. dah ready tu baru lah start. tenang nya lah awak encik iwan.. relax je dia. dalam hati dia.. entah.. ALLAH je yang tahu. ye lah bukan senangkan. saat terlafaznya sah tu. maka semua2 tanggungjawab dah beralih dekat bahu dia. bukan abah dan bukan mak lagi. terima kasih encik iwan kerana sudi pilih saya sebagai suri dalam hidup awak. kita saling melengkapi kekurangan masing2.