Wednesday, July 25, 2012

Kehidupan...




second night.. huhu... busy nya lah. masuk2 kerja zasss... siap sedia layan prescription dari A&E untuk pesakit luar.. lepas tu layan pulak prescription pesakit dalam ward... hehe... nak mengeluh kejap boleh x?? emmmm penat... penat... okey... cukup...... eh2 xbaik lah mengeluh. =) =) hebat betol malam ni. tak berhenti2 kan. sangat hebat. alah biasa lah tu kerja kan.. kalau xnak kerja duduk rumah diam2. kalau xde duit jangan bising.. ye lah sebab malas nak kerja kan. hehe.. dah2 lupakan..

eh rasa macam dah lama dah xupdate blog. malam ni macam nak buat entry yang panjang. sori kalau menyesakkan otak kepada sesiapa yang sudi nak baca blog aku yang entah apa2 ni. kalau ikutkan hati dan nafsu aku ni sebenar nya aku boleh tekan2 button keyboard laptop aku ni suka hati aku.... luahkan apa saja yang aku nak. yelah ni kan blog aku.. suka hati lah aku nak tulis apa. cerita yang okey2 je lah kan.. yang xokey2 diam2 je lah.. xpayah nak cerita semua dekat alam maya ni ha..

sesungguh nya ALLAH itu maha mendegar lagi maha mengetahui. itu cara yang paling baik dan tersangat tepat. okey lupakan bab tu. aku dengan encik iwan memang jarang dapat jumpe lama2. tu pun kira bertuah kalau aku punya off day hari ahad. kalau hari2 biasa memang kesian lah kan. tapi xpe.. aku okey je.. sebab at least dapat jugak jumpe hari2. daripada dapat jumpe sebulan sekali.. 2 bulan sekali. 3 bulan sekali. tu lagi lah perlukan kesabaran yang tinggi.



yelah encik suami keluar rumah pukul 7 pagi.. balik pukul 10 malam.. kadang2 pukul 10 lebih.. kadang2 pukul 9 lebih. waktu berkerja encik suami adalah dari pukul 8.45 pagi - 8 malam. sangat lama kan. tapi xpe aku okey je.. aku paham kerja dia. dia pun paham kerja aku yang shift ni. kiteorang okey je.. hehe.. relax2 je.. cuma waktu bersama2 dekat rumah tu sangat2 terhad. tapi xpe nilah kehidupan kan. bukan senang nak senang. kena usaha sendiri.. buat sendiri... susah senang bersama2... =)

encik iwan pergi kerja naik tren. sebab number 1.. xnak tempoh jem.. kalau tempoh jem.. boleh bawak novel pergi kerja... 2-4 hari dah habis. hehe.. eh2 encik iwan layan ke novel?? xkan.. hehe. number 2 sebab jimat lah kan. kalau naik tren banyak sangat jimat nya. tu dia cakap lah. number 3.. boleh tidur dalam tren.. hehe.. dari shah alam ke bank negara boleh tidur sampai mimpi2 lagi tau. ha... banyak kan kelebihan naik tren... so sebab tu lah kiteorang cari rumah dekat dengan tren.. huhu...

nak diikutkan sehari cuma ada 3 jam nak jumpa.. malam dah tidur kan. esok pagi jumpe paling lama pun xsampai 1 jam. emm xpe lah.. nak buat macam mana kan.. itu lah kehidupan.. susah senang bersama.. dan itu lah alam rumahtangga. kena banyak bersabar.. syukur sebab dulu masa couple.. dah melalui banyak sangat kesushan bersama2. penah xjumpe dekat 6 bulan sebab encik iwan menganggur.. tapi jodohkan. semua tu ALLAH yang tentukan.. apa yang pasti usaha sendiri..

apa yang aku ada dan miliki ni mungkin rezeki yang ALLAH berikan kepada ku.. mungkin ni hasil kesabaran aku memegang amanah mak.. menjalan kan tanggungjawab yang mak berikan tanpa mengeluh.. apa yang aku miliki hari ni.. adalah usaha aku sendiri... adalah kesabaran aku suatu tika dahulu.. adalah berkat doa seorang ibu. dan juga kasih nya seorang lelaki untuk menjadikan aku sebagai suri dalam kehidupan dia. serta pengorbanan kedua orang tua ku...



p/s : sampai sini je.. =) maaf lah entry kali ni agak kelam kabut cikit. hehehe.. kesimpulan yang padat. kalau kita berasa terkilan dengan perangai seseorang... dan terbukti dia memang salah. jangan sesekali mention nama dia dalam alam maya ni.. =) kesian orang tu.. malu dia tau...sedih xpayah nak cakap lah... memang sah2 sedih... =) =) peace..... =) =) eh2?? apakah?? ada kaitan ker?? hehehe... okey bye... =) =)