Friday, January 27, 2012

First night yang xbest.



semalam hari bekerja yang sangat terbaik... sangat2 terbaik.. dan terbalik. kesimpulan nya... aku xsuka kerja malam semalam. sangat2 xsuka.. eh tetibe rasa macam boleh x nak mintak EL.. EL please.. please.. sila lempang laju2. patut lah tengah2 aku duk sibuk uruskan hal macam2 tegah hari semalam.. hati rasa macam xberapa nak best.. kira nya.. badan je dekat tempat tu.. fikiran.. hati jauh nun entah kemana...  last2 datang2 kerja.. kawan2 yang keje petang cakap.. system down pagi tadi....

terbaik2... duk settle kan cikit keje yang di pass kan oleh kawan2 kerja petang..dengan patient dari A&E yang sangat ramai. dengan doctor prescribe ubat baru untuk patient yang dekat dalam ward. last2 start buat trolley pukul 1.30 pagi. tu pun bukan boleh buat diam2... sebab kejap lagi nak key in ubat dari A&E .. nak prepare.. lepas tu bunyi pulak loceng... ting tong..ting tong... staff dekat ward nak ubat. aduhiii... sangat2 menguji kesabaran aku... sabar2... pukul 2.30 baru siap trolley.

dah siap buat trolley.. kena pulak cek satu2 fail dekat ward.. naik juling mata aku..huhu... buat punye buat... last2 pukul 6 pagi baru siap cek fail n key in mana yang patut di key in. sila lah bersabar mata.. bersabar... sikit lagi nak balik.. paling best.. sebab aircond pulak rosak..terbaik lah semalam. memang mencabar kesabaran aku. panas..rasa nak bukak je semua pintu2 yang ada.. nak bagi aircond dekat lobby tu masuk.. tapi pk 100 kali.. kang bukan aircond yang masuk.... aku yang pengsan kang. hehe.. seram uuu..

balik2.. terus cari katil.. katil2... mana kau... sangat penat badan ni..sangat penat kepala ni... sangat penat perasaan ni.. datang lah kepada aku katil. lah.. kenapa kau dekat atas. dengan perasaan yang entah kemana.. aku langkah satu persatu anak2 tangga..  alhamdulillah.. sampai sudah..   wahhhhhh... rindu dekat katil ni.. sangat2 rindu. tanpa berfikir panjang.. aku salin2 baju.. mandi kejap sebab badan xberapa nak selesa kan.. sebab 10 jam kerja aircond xberapa nak ada.. so macam berpeluh jugak. dah siap.. aku tidur.. tidur... akhir nya pukul 4 petang terjaga... yes.. puas.. 8 jam tidur.