Thursday, January 5, 2012

Top up please..



selamat petang semua =) keadaan dekat shah alam section 20 ni redup dan tenang sekali. ada sikit2 awan yang mendung..mungkin hujan akan turun xlama lagi. syukur sangat kalau turun.. =) perut lapar.. tapi nak makan xde selera lah. kenapa ek?? kalau makan pun paksa diri je... cakap dekat diri sendiri... 'ayu makan... kalau xmakan kang sakit.. kalau sakit susah... makan ye'... ha sampai macam tu sekali. isyk2!! lama2 berat aku boleh turun 10kg ni kalau asyik xlalu nak makan. tapi perut lapa...... ha...... cammane tu.. huhu...

wah... pagi2 tadi pukul 5.15 pagi malu sangat2!! haha... kebiasaan nya start pukul 4 pagi - 5 lebih cikit2 pagi system akan down kejap.. xingat lah kenapa.. tapi kompem lah. so kalau ade patient yang bayar cash.. kena bukak PC cari lah kau harga manual.. kira lah sendiri.. label pun sila tulis tangan kan.. sangat leceh. nak dijadikan cite... ade patient yang beli OTC.. kire OTC tu kompem lah cash kan. aku pun kire2 n lupa nak call clerk A&E bagi tau harga ubat2 tu. 

dengan semangat yang ada untuk menghitung masa.. cepat lah pukul 7 kan.. sebab mata dah xboleh blah nak tidur ni. dalam pukul 5.15 pagi.. ada call... aku dengan excited memang ingat clerk A&E aku terus cakap harge ubat tu. tanpa memberi ruang si pemanggil untuk bercakap... hahahahaha.... eh kak saya dari ward 5... (alamak....malu2.... boleh x nak letak phone semula..lepas tu suruh dia call balik) saya nak mintak topup injection patient blah2.... blah2... huhu!! malu.!!! okey kang saya topup.. 

memang kalau nak topup injection yang injection nya dalam kotak2 packing nya contoh macam iv zinacef.. iv ciprobay.. iv unasyn.. n blah2..blah2.. staff akan call je.. so cek fail... tulis2 pastu key in. lepas je aku dah settle kan topup bagai tu. aku pun call lah clerk A&E.. hampeh.... !! xpe lah pukul 5.35 pagi system dah okey.. kang keyin sekali ye yang patient india tadi. okey.. =) terima arahan.. baik kak =) owh.. rupa2 nya.. dalam pukul 5.35 pagi dah okey.. aku ingat pukul 6 pagi. tu yang semangat nak call okey!!