Thursday, January 26, 2012

Monthly payment



hari ni kerja malam.. first night. tengah2 hari macam ni.. haruslah kita settle kan semua payment ye.. macam aku.. kalau dapat gaji.. memang kalau boleh hari ni jugak aku nak bayar semua.. segala bagai lah yang patut kena bayar. bayar sewa rumah.. astro..bil air..bil elektrik. bayar motor.. bayar broadband. semua2 lah.. sebab senang... kang apa yang patut dibayar dah bayar. so tinggal dalam bank duit untuk makan dan beli barang2 keperluan yang dah habis.

biar lah orang nak cakap aku mengelabah pun.. hehe.. ye lah baru dapat gaji semua nak bayar. aku bukan apa.. aku xsuka tanggung2 kan pembayaran. kalau boleh aku nak cepat2. dapat je gaji pagi2. tengah hari dah settle transfer sana2 sini. ha... bila dah settle.. baru aku boleh relax2.. so kehidupan seharian akan sentiasa gembira tanpa hutang2 yang berkaitan dengan orang dan bank. biar lah duit tinggal rm400 ke.. rm500 ke lepas bayar semua tu.. janji hidup aman..

bukan apa.. aku takut terguna duit tu. lagi pun aku xsuka pending kan bayaran.. kang kalau simpan lama2.. jadi bukit pulak.. kang kepala sendiri yang pening kan. so..bila dah dapat gaji. harus settle kan semua payment. baru lah best.. hidup bebas hutang.. walaupun hutang motor ada lagi 3 tahun dengan bank. huhu. ala 3 tahun je.. pejam celik..pejam celik.. habis settle. lepas tu senang hidup. dah habis bayar motor.. lepas tu nak keluarkan kereta pulak.. hehe... amin..

1 comments:

adam narzuan said...

bagus2.. cara merancang perbelanjaan yang bagus... Try praktikkan as a prosumer... Tak lame lagi adam nak buat ebook pasal prosumer... Coming soon.. hehehe