Friday, January 20, 2012

PART 9

abang2 aku banyak jugak tolong aku.. macam along... dulu masa aku form 2.. kan duduk kampung razali. abah ada dapat kerja yang okey.. tapi sekejap je.. lepas tu kita orang susah balik. jadi along lah yang akan hantar aku pergi balik sekolah. merempit naik motor rxz warna ungu. bila dekat kolej angah pulak yang amek dan hantar aku kalau aku nak pergi practical sana sini. kalau cuti sem pun kena kosong kan hostel. jadi time ni angah lah yang banyak tolong. bila aku practical dekat kpj selangor masa sem 6.. abang ayang aku pulak yang amek hantar aku pergi rumah angah. sebab sabtu ahad hostel xde orang. jadi takut. dah lah rumah tu macam seram sikit.. xde lah aku nak berani sangat tinggal kan diri aku sorang2 kan.

terima kasih lah kepada semua abang2 aku.. aku bersyukur kena mempunyai abang yang sangat prihatin dan bertanggungjawab. walaupun xbagi duit.. tapi kasih sayang yang diaorang bagi... aku rasa sangat bertuah. walaupun diaorang xcakap... aku tau.. diaorang sayang aku...aku kan adik diaorang... sila muntah... aku izin kan. walaupun kiteorang xkaya harta.. tapi hubungan adik beradik sangat baik. kalau mak cakap A... abang2 aku akan buat apa yang mak cakap. along aku reti masak.. sedap sangat2 along masak... macam mak masak. along ni pendiam sikit.. susah nak borak2 dengan dia.. angah banyak cakap.. sebab tu dia kalau jual pape berjaya... mulut manis. kalau ayang... dia ni pendiam jugak.. bila dah bercakap... xreti pulak nak diam. aku sayang semua abang2 aku... sapa nak muntah.. kejap lagi aku sedia kan mangkuk.. hehe

masa along kawin...aku dalam first semester lagi.. time tu semua adik beradik aku buat kerja. yana alin pun sama tolong buat sepah.. sebab masa tu diaorang pendek2 lagi. xreti nak buat apa. aku ingat lagi masa tu. aku balik2 lepak kejap.. lepas tu terus jadi bibik puan noraziah dan encik hamid.. kemas rumah. kemas macam nak pengsan. mak ai.. sepah betul... dalam kesabaran.. ada jugak membebel.. biasa lah perempuan kan. tapi ada abang2 aku kesah. kemas punya kemas... kemas lagi.. dan sangat gigih lah kemas. ayang lah anak mak kedua terajin tolong sana sini..angah dan aji.@adik lelaki aku number5..pun rajin jugak..senang cakap semua rajin lah. aku mesti lah num 1 kan. always.....relax2 semua anak mak yang lain.. orang gurau je. seperti biasa...  baju semua aku yang gosok...  baju.. mak.. abah.. angah.. ayang.. aji.. yana.. alin...

maka dapat lah aku kakak ipar... umur aku dengan kak long setahun je beza.. so memang otak sama2 xbetol lah kan. kak long sangat sporting... kalau pergi rumah dia... kenyang aku. walaupun umur dia dengan aku setahun je beza.. tapi angah dan ayang tetap panggil kak long. hormat kan.. sebab kawin dengan along. walaupun beza setahun dan otak sama2 xbetol.. aku still lagi hormat dia sebagai kak long aku. semoga hubungan along dengan kak long akan bekekalan sehingga akhir hayat. along ade 2 hero... sorang nama adam... sorang nama alif... dulu alif ni bukan nak sangat aku pegang dia.. asyik berkepit je dengan mak dia.. geram aku.. asal nak pegang je nangis.. asal nangis je bila aku yang pegang...cian cik de... lepas tu..bila dah lama2.. baru otak dia dapat terima.. oh... ni lah makcik saya...adik kepada ayah saya.. jadi mengapa harus saya menangis.. saya sepatut nya bergembira.. akhir nya.. diri aku diterima dalam hati nya.. alif ni garang.. adam pulak cool je... banyak mulut... geram...

lepas tu setahun kemudiaan angah pulak yang kawin.. masa angah kawin ni aku tengah practical dekat kpj damansara.. aku bawak faezah dengan saliha sekali.. alamak sepah nya rumah aku... apa lagi... dengan kuasa bibik... aku lepak kejap.. amek feel nak kemas rumah.. lepas dah aura bibik dah datang... apa lagi.. aku kemas lah rumah... penat.. sangat penat.. masa angah kawin.. aku cuti xlama.. kira nya aku sempat tolong sebelum kenduri je.. lepas kenduri.. xdapat nak tolong.. dalam hati aku sedih sangat2...sebab xdapat nak tolong mak kemas kan dapur.. kemas kan rumah... maaf ye mak.. cian mak.. mesti penat kan.. tapi tu lah alhamdulillah.... dengan semangat adik beradik yang saling membantu.. bila aku balik rumah minggu depan nya... rumah kembali seperti asal...macam tetiba aku terfikir.. betul ke minggu lepas rumah ni ade kenduri kawin. eh2 ke aku mimpi ni.. eh2... tolong cubit aku. tapi jauh disudut hati aku... aku bersyukur. kemas dah rumah. terima kasih abang2..kakak ipar aku..adik2 aku... terima kasih... semoga angah dan kak ngah akan berkekalan sehingga akhir hayat...

lepas dah dapat kak long.. dapat pulak kak ngah... selalu jugak lah aku tidur rumah angah time belajar dulu.. terima kasih angah dan kak ngah banyak tolong orang.. hantar kan orang sana sini. terima kasih.. angah ada 1 hero... nama nya ajmal... maka semua nama2 anak sedara aku pangkal nya huruf A... sekarang ni kak ngah tengah mengandung... insyaallah anak perempuan kot... mintak2 lah perempuan.. boleh aku beli baju macam2. kalau lelaki ni susah..ganas... tapi aku suka... boleh aku gusti2 dengan diaorang. ajmal ni pun sama.. asal nampak aku je nak nangis.. asal nangis je bila aku yang pegang... tapi lama2 otak dia pun dapat terima...aku lah makcik dia. ajmal ni kulit dia putih...mata dia sepet.. ya ALLAH.. badan dia sekarang ni semangat nya lah.. geram aku.. bila lah semua nak balik kampung ni.. nak berkumpul.. nak tengok ketiga2 anak sedara aku ni.. aiii...rindu sangat2 dekat adam..alif...ajmal.. nak cubit pipi semua...kak long.. kak ngah relax... cubit2 manja je... bukan sakit pun. sila lah lempang saya. 

seronok kan bila adik beradik ramai ni.. dan paling seronok bila hubungan adik beradik yang baik. xde gadoh2. xde cemburu satu sama lain.. semua nya dengar cakap mak abah.. seronok kan macam tu... alhamdulillah... bersyukur dengan nikmat yang ALLAH berikan. aku harapan.. hubungan kami semua adik beradik..akan sentiasa harmoni dan aman... xkan ade cemburu satu sama lain. semoga semua tu akan berkekalan. owh lupa pulak... masa aku semester 1 tu.. kite orang dah pindah keluar dari rumah arwah embah.. kiteorang duduk dekat taman perumahan.. sewa situ.. murah.. rm280. alhamdulillah...dekat sabak bernam ni.. rezeki semakin baik.. masa abah dapat duit KWSP..dia beli kereta second hand... rm5000 bayar cash.. kereta proton saga.. banyak kenangan kereta tu... dah lama xde kereta kan.. bila pindah sabak bernam... ada kereta... syukur YA ALLAH.. 


bersambung....