Friday, November 4, 2011

Novel ombak rindu


aku diperkenal kan dalam bidang membaca novel ni.. masa darjah 5.. time tu duduk dekat kuantan.. dekat sungai isap damai. cerita nya bermula.. bila makcik sebelah rumah aku..nama dia makcik ani... dia lah yang selalu bagi aku pinjam novel2 dia. dari situ aku start suka baca novel. suka sangat2..dulu2 xberapa nak senang.. so.. kalau makcik ani bagi pinjam.. baru aku baca.. kalau x... aku main dengan kawan2 dekat2 situ. budak2 kan.. selain makcik ani.. maksu aku pun suka baca novel..so novel2 dia lah aku selalu baca. huhu.

abang aku cakap.. kalau baca novel... kuat berangan.. yes..!! betul.. dulu bila baca novel aku selalu harap akan ada lelaki yang baik macam watak2 dalam novel tu.. lelaki yang handsome..walaupun aku ni xcantik pun.. selalu nak demand yang tinggi. selalu berangan kan best ade rumah besar..hehe.. walaupun rumah aku xbesar mana.. tapi ALLAH kurnia kan hubungan adik beradik yang baik.. xde gaduh2.. harmoni.. itu yang paling seronok kan..

eh.. ombak rindu nak keluar lah dekat wayang.. xsabar nak tengok.. serious sangat excited.. apa orang nak cakap.. cakap lah. time baca novel ni sampai nangis2 aku tau.. sedih kehidupan izzah tu. kalau nak mengadap baca novel2.. aku akan pasti kan semua benda aku dah buat.. kemas rumah. basuh kain.. lipat kain.. semua lah..sebab aku tau.. sekali dah bukak je novel tu.. memang berjam2.. golek kanan.. golek kiri.. kalau suruh aku baca sejarah pun xmacam ni..huhu.. sebab tu aku suka subjek BM.. nak2 lagi karangan.

aku dulu penah berangan nak jadi penulis novel.. hehe.. sebab terlalu minat sangat kan dalam bidang penulisan. tapi semua tu xkesampain.. tahap nak jadi penulis novel tu xberapa nak layak lagi kan. so batal kan je lah niat.. dan aku akan pasti kan subjek penulisan aku score A.. akan aku pasti kan. =) alhamdulillah.. UPSR..PMR..SPM.. subjek BM confirm A.. bila result keluar.. subjek BM lah yang first2 aku tengok.. kan orang melayu.. bahasa harian malu ooo kalau xdapat score subjek BM kan.. =)

dulu memang minat baca novel.. xpernah beli sendiri.. pinjam je orang punya..sebab xmampu nak beli kan.. rm20 terlalu mahal untuk aku memiliki sebuah novel suatu masa dulu. bila dah start baca novel.. mula lah nak berangan lebih2 kan.. lepas tu meriah je jerawat nak ade banyak2 dekat muka aku.. hahaha.. dulu memang kuat berangan.. jerawat banyak gila dekat muka aku.. dulu kan susah.. mana mampu nak beli pencuci muka.. kadang aku bedal pakai sabun mandi..haha.. jangan tiru tau.. sabun mandi xelok pakai dekat muka.