Sunday, April 21, 2013

Sentiasa lah bersyukur... alhamdulillah... =)





erkkk.. alhamdulillah kenyang dah perut. makan lagi... dan terus lah makan selagi boleh makan. hahaha. lepas ni dah pantang kan. masa dalam pantang kena pantang betol2. sebab berat dah melampau2 naik. stress aku bila orang tegur eh2 dah gemuk lah. hohoho... sentap sangat2 okey. xpe lah redha je lah. aku pasrah... sentap2 pun makan tetap berselera. sarapan tetap nasi lemak. tengah hari tetap makan nasi. malam pun tetap makan nasi. lepas tu esok sambung sentap balik... benci2... hehehe. alah biasa lah kan pregnant. hehehe...  banyak cakap sangat... kang siap kang.. jangan nak melebih2 ye... hoho =p =p =p 

tapi walaupun stress dengan kenaikan berat badan ni. aku tetap bersyukur.. pertama xde mengalami morning sickness. oh itu yang paling takut. confirm xlarat nak buat apa2. alhamdulillah ALLAH berikan kelebihan tu. kedua.. aku masih mampu melakukan kerja seharian tanpa menyusahkan orang lain. masih mampu berkerja dengan duty sendiri. maksud nya. kalau dah duty dispense tetap redha.. xde nak tukar2. bagi aku bila mengandung bukan alasan untuk malas2. cuma sejak masuk 7 bulan lebih... dah nak masuk 8 bulan. aku xlarat dah nak kerja malam. give up awal2 ye...sori lah ye... nak cakap apa.. cakap lah. =) =) 

ketiga... masih diberi kekuatan untuk melakukan kerja2 rumah seperti biasa... alhamudlillah. cuma satu je... aku xmampu nak hidu bau minyak wangi yang terlalu keras tu. kepala terus pening. ting tong terus. tu je xmampu nak lawan. kalau perfume yang soft2 je bau nya.. aku boleh terima lagi. walau apa pun tetap bersyukur sebab diberi kesempatan untuk pregnant anak sendiri. merasai pengalaman sendiri. rasa sendiri bila anak tendang2 dalam perut. rasa terharu dan sangat2. indah nya ciptaan NYA. lagi terharu bila kita usap2 perut dan bercakap2 dengan dia... dia seakan bagi respond... terharu sangat2... 

p/s : minggu depan dah masuk 35 minggu. lagi 4 minggu sahaja lagi. semoga semua nya dipermudahkan. dan semua nya selamat... amin... amin.. =)