Sunday, April 7, 2013

Baby dah masuk 8 bulan.. =) =)




alhamdulillah... berjaya jugak beli baju my baby. bila dah beli baju ni mood nak tunggu dia lahir ke dunia ni lagi lah sangat2 xsabar nya. bila masuk je kedai anak ku... memang macam nak menjerit je.. excited sudah. hehe.. doctor cakap gender dia girl.. owh mama dan ayah dia memang sangat2 teruja lah.. memang nak baby girl pun.. tapi kalau ditakdirkan boy.. kami redha je. =) =) tapi baju banyak pink you.. so dah decide dengan encik iwan... girl ke boy ke.. xkesah... kalau boy.. pakai kan je baju yang dah beli tu... hehe.. kesian my baby.. redha je lah ye baby. cuma kalau boy jugak.. ada jugak baju yang kena simpan untuk next baby.. hehe. tu lah baju baby girl ni cantik2.. geram je tengok..  rasa macam nak beli banyak2 je. tapi ingat pesan mak... jangan beli banyak2.. baby ni cepat besar. okey mak... =) =) untuk kenangan... bila baby dah besar... dia boleh tengok.. eh2 ni baju yang mama dan ayah beli kan untuk dia masa kecik2 dulu... hehe =)










baju2 ni beli yang dalam kotak tu... murah cikit.. kalau beli lain2 mahal dekat rm50 lebih jugak lah bila baju + seluar + sarung tangan dan kaki... kalau beli dalam kotak tu bawah rm40 je... ada diskaun 10% lagi. so jimat cikit lah.. lepas tu senang dah satu set. xpayah sibuk2 nak padan2 kan. yang ni beli 5 je dah cukup... sebab baby cepat besar kan. lepas ni tinggal nak beli baju yang lubang2 tu je. bagi dia pakai time siang. siang panaskan... so baby bagi pakai baju lubang2 je. lepas tu nak beli romper dalam 5 helai.. =) =) lepas tu okey baju nya dah settle... dah xboleh pakai kita simpan dalam box.. untuk adik dia pulak. eh2 adik nya kalau boleh nak jarak 2 tahun.. hehe... kalau dah rezeki... redha je... setiap anak pasti ada rezeki masing2. =) 








yang lagi 5 helai ni... beli sebab geram je tengok.. beli2 sekali mak cakap.. baby baru lahir tak digalakkan pakai baju macam ni... tunggu dia masuk 2 bulan keatas baru bagi.. sebab baby baru lahir ni tangan semua lembut lagi.. lagi elok dan selamat kalau pakai baju ada butang depan. okey mak.. mengikut perintah.. =) so tunggu je lah baby masuk 2 bulan... kita pakai kan baju2 ni.. baby2 cepat lah besar ye... =) xsabar nak tengok dia pakai baju ni.. alahai kecik2 je baju ni. rasa macam xpercaya pulak dah nak ada anak sendiri. alhamdulillah... semoga semua nya dipermudahkan... dan berjalan dengan baik je. amin.. amin.. ALLAH maha adil.. dia sentiasa ada untuk orang yang sentiasa mengigati DIA... insyaallah. dan sentiasa tahu niat di hati setiap hamba2 nya. jadi untuk itu.. aku redha dan tawakal dengan semua nya. insyaallah... =) =) =)



dan masuk 8 bulan ni.. dah boleh dah nak sedia kan macam2 lagi persediaan. tunggu gaji ayah hujung bulan ye baby. hujung bulan ni ayah belikan yang mana xcukup lagi... terima kasih dekat ayah tau.. sebab ayah kerja kuat2 sangat siang dan malam.. kerja kuat untuk sediakan keperluaan baby dan budget untuk mama bersalin nanti. terima kasih sayangku... =) =) rezeki anak... jadi jangan lah takut untuk ada anak. setiap anak pasti akan ada rezeki nya. yang penting kena usaha lah.. =) oleh itu sangat terharu dengan usaha yang awak tunjuk kan. terharu okey...heheheh.. sampai xtahu nak cakap apa... bersyukur dengan rezeki ALLAH... =) =) sayang awak... semoga kita akan tetap bersama dalam susah dan senang. insyaallah... semoga hanya mati je yang akan pisah kan kita... =) =) insyaallah... =) =) =) 6 tahun sudah kenal awak encik iwan. =)