Sunday, April 7, 2013

Roti telur di pagi hari...



selamat malam... malam sudah.. hari ni cuti.. yeaaahhhh... esok pun cuti... bila esok cuti.. ahad macam biasa sila lah kerja ye. alhamdulillah... esok boleh ganti puasa... xsabar nak habis kan puasa ganti ni. lagi 3 hari je lagi. go2.. ayu pasti boleh  =) hari ni macam biasa... kemas2 rumah... rumah xde lah sepah mana.. cuma bila cuti je kena vacuum rumah... kena mop lantai. sebab rumah ni senang sangat nak berhabuk kan. sekarang ni dah 8 bulan.. nak pegang penyapu... sapu satu rumah memang xmampu dah. so kita vaccum je lah senang. sila2 lah spare vaccum ye... senang kerja kita okey... hehe =)

bila dah vaccum dan mop.. baru lah rasa puas sangat... puas yang wahhhh... best nya.. ha gitu. huhu. lepas kemas2 rumah... basuh tuala... cadar semua... dan kain baju semua... encik iwan cerewet cikit... tuala kena tukar seminggu sekali. wajib... mesti tukar. okey xpe.. memang kena tukar pun.. =) =) lepas siap semua2. lepak2 sahaja... owh hari ni ter rajin sikit... disebabkan roti dah nak expired 9hb kang... jom lah kita buat sesuatu. tanya encik suami nak makan apa bertema kan roti... last2 dia request roti telur... roti cicah telur lepas tu kita goreng tu. haaa... simple je menu untuk sarapan....

senang je nak buat tu... =)  nasib dapat laki yang jenis xkesah.. apa yang aku masak... apa yang terhidang atas meja.. semua dia makan.. dia memang xkesah langsung... bertuah badan. hehehe. seronok bila apa yang aku masak semua habis. bila aku tanya nak makan apa.. jarang sekali dia bagitau... last2 jawapan dia tetap sama... awak masak je pape.. saya makan je. saya xkesah.. okey senang sangat lah. masak telur goreng... sayur baby sawi pun dia makan je.. xde banyak cakap.. xde banyak soal. kadang2 tu aku rasa aku masak xmenjadi pun.. bila tanya dia.. jawapan dia... okey je... janji kenyang.. 

wah2... hebat betul jawapan dia.. hehe.. so dari situ kena lah improve sendiri. setakat ni dia xpernah kutuk masakan aku... hehe.. terima kasih sayang... kalau dia jujur... huh... serius sentap... hahaha. bersyukur sangat2... xde susah mana pun nak masak. apa je memang dia terima. sebab dia dah biasa hidup susah. makan apa je yang ada.. xde pilih2. tu lah.. bila dah biasa hidup susah ni.. orang tu selalu nya senang je nak jaga.. xde banyak kerenah sangat. janji kenyang... janji selesa. alhamdulillah. mintak2 sampai2 bila2 dia tetap xkesah... hehe...=) =) sebab tu i sayang u... sayang u sangat2 cyg... hehehe =p =p 

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-