Thursday, April 4, 2013

Hari ni... hari khamis... hehe =)




hai semua... =) dah pukul 11 lebih dah.. hari ni kerja petang. so boleh lah tidur lama2 cikit. okey pukul 10 pagi kita bangun... dah cukup dah tidur tu. =) bangun2... lepak sekejap.. jom kita lipat kain baju.. kain baju dah banyak. adehhh malas nya nak iron baju kerja... xpe lepak2 dulu.. pukul 12.30 kang kita iron ye.. =) 

hari ni.. esok.. dan jumaat direct kerja petang. suka aku.. boleh relax2 cikit. bangun lambat... buat apa yang patut... settle kan semua2 nya... lepas tu pergi kerja... kerja... dan kerja sampai pukul 9 malam. lepas tu balik... sampai rumah lepak2 sekejap... lepas tu agak2 mata dah mengantuk... jom lah tidur pulak..

kadang2 kerja petang ni best.. kadang2 kerja pagi pun best. kadang2 kerja office hours pun best. apa2 pun sentiasa enjoy lah dengan kehidupan. xpayah nak stress2. tapi jangan sampai asyik ko je yang kena duty tu dah lah. tu agak melampau cikit. tapi tu lah.. kadang2 ada jugak orang lain yang faham2 kerja kita...

bila dah xfaham mula lah nak cakap itu dan ini. kerja yang macam aku ni..nak cuti hari sabtu memang jarang sama sekali lah... sebab sabtu memang hospital bukak macam biasa tapi half day. tapi duty aku bukan half day.. kadang2 pagi.. kadang2 petang. dan kadang2 balik pukul 4 petang.. ha macam tu lah...

lepas tu kadang2 off day hari lain.. ahad kena kerja. nasib lah encik iwan faham kerja aku.. xkesah pun aku kerja apa.. duty aku petang ke.. pagi ke.. malam ke. owh cuma sekarang ni dah masuk 8 bulan aku dah xnak kerja malam.. xlarat dah nak kerja malam.. kalau kerja malam confirm badan sakit2.

p/s : kalau kita xkacau hidup orang.. xde lah orang tu kacau hidup kita. bila rasa diri tu betul sangat.. bila kena tegur cikit je... memang melenting lah. melenting heboh satu kampung... owh aku lah yang paling betul.. ini budak kacau hidup aku. padahal dia xsedar dia dah lama kacau hidup kita. kesian betul dengan orang yang macam ni. xsedar2 diri. pemikiran macam budak2. umur lagi tua tu dari aku. tapi... tapi... kesian... xsedar2 diri tu dah lama buat salah. memang nak bagi dia terasa pun. sekian... =)