Saturday, October 1, 2011

Wanita itu sangat kuat

dah pukul 1.53 pagi... kenapa mata xboleh nak lelap ni?? kenapa ek?? alhamdulillah selamat sudah sampai shah alam pukul 10.30 malam. sedih nya nak cari tiket bus pukul lain2 dah habis. so tinggal pukul 5.45 petang je yang ada. nak x nak kena lah jugak kan beli.. sabtu dah start kerja. ingat kan berhenti dekat ktm sungai buluh cepat lah kan sampai.. last2 tren delay.. apa boleh buat kan.. sila lah redha dalam marah..huhu



hari khamis n jumaat amek EL... sebab nak jaga mak. gembira nya mak dengar aku dapat cuti lama2 cikit. ada satu malam tu lepak2 dengan abah dekat meja makan.. abah cakap mak perlukan semangat anak2 dia dalam2 keadaan macam ni. syukur YA ALLAH sebab dikala mak perlukan anak2 dia.. anak2 dia ada. dan syukur YA ALLAH aku mampu berada disisi dia untuk teman kan dia.. walaupun cume 5 hari...ikutkan nak jer cuti sampai simen kat kaki dia doctor tanggal.. tapi apa boleh buat aku dah kerja... tanggungjawab dah lain...

sedih nya nak balik tadi.. time salam tangan mak.. dalam hati sedih sangat2 nak balik... aku tahan air mata jangan bagi keluar... tengok mak.. mata mak dah merah.. aku xnak pandang mak lama2... aku tarik nafas lama2... aku tahan air mata aku dari jatuh depan mak.. xnak nangis depan mak.. dalam hati.. emm sedih..sumpah sedih. mak.. sangat2 sedih... tapi xnak nangis... xnak nangis... aku kan kuat..orang doakan supaya mak cepat sembuh ye. mak kan kuat. cian nya tengok mak jalan pakai tongkat... emmm... mak cepat2 sihat ye.. orang sayang mak.. kalau boleh biar orang je yang sakit.. mak xpayah sakit.. tapi nak buat macam mane.. semua ni dah takdir.. siapa kita nak lawan takdir. mak kan kuat..sebab tu mak selalu dapat ujian yang sangat2 hebat.



semalam xboleh tidur.. setiap jam terjaga.. golek sana..golek cini.. tetap mata xboleh tidur...duk tengok jam..lagi berapa jam nak balik shah alam.. xnak balik.. boleh x?? huhu.. xboleh lah cik ayu..awak kan kerja... kerja baik2 tau cik ayu. last2 pagi tadi bangun lambat.. pukul 12 tengah hari baru bangun. adik2 dah balik sekolah dah. xsempat nak mandi kan mak.. tu lah bangun lambat sangat..menyesal nye!! tapi mata xleh bukak sebab last2 dapat tidur dalam pukul 5 pagi macam tu. dah pukul 5 pagi baru tidur mana nak bangun awal kan. sekarang mak dah boleh mandi sendiri.. aku dah ajar dia macam mane nak mandi supaya simen dekat kaki dia xterkena air. alhamdulillah semangat mak sangat2 kuat.. dalam2 kaki dia sakit.. dia kuat kan seluruh tenaga dia untuk bangun. semoga mak cepat sembuh...lega sangat2 mak dah boleh mandi sendiri. sayang mak sangat2.

walaupun amek EL ni akan buruk record kerja aku.. tapi xpe lah kan..... setahun aku jaga.. xnak EL.. aku sakit macam mana pun.. aku still datang kerja... sebab nak jaga reputasi lah kata kan. tapi untuk kali ni aku xpernah menyesal malah aku sangat2 gembira.. sebab mak happy bila aku cakap aku cuti dan nak duduk kampung sampai jumaat..kegembiraan mak adalah hadiah yang paling dan sangat bermakna bagi aku dekat dunia ni.. kalau ikutkan hati aku nak unpaid leave 1 bulan nak jaga mak.. tapi kang sapa nak bayarkan sewa rumah aku.. moto aku.. aku xnak susah kan sape2. xpe lah at least aku boleh luangkan masa dengan mak selama 5 hari.

ni pun still xboleh tidur.. banyak sangat nak fikir.. rasa macam padat sangat2 otak aku ni..huhu... esok kerja pukul 8 pagi... tapi mana mood aku nak kerja ni.. wake up norhidayu.. wake up. esok kerja okey..okey lah.. semoga mood untuk esok akan ada.. dan bersemangat untuk kerja. jam sudah pukul 2.20 pagi.. lagi lagi 4 jam je masa yang ada untuk tidur.. esok nak kerja.. kerja sampai pukul 9 malam.. buat OT 8pagi-2petang... lepas tu sambung 2 petang- 9malam.. ahad pun kerja double jugak.. =) xpe2 bersemangat nak kumpul hours ni. nak cuti bulan 12 kang. annual leave nak simpan untuk tahun depan.. insyaallah xde pape halangan dan rintangan bulan 6 kita makan nasi minyak sendiri ye.. =)



p/s: awak2 dekat sana2 tu... kita ada mak kita 1 kali jer dalam hidup kita.. sibuk macam mane pun..luangkan lah masa untuk dia... at least sebulan sekali kita balik lah kampung. mak kita rindu kita sangat2 tau... kalau xboleh balik.. kita call lah tanya kabar ye.. jangan lupa kan mak kita. kalau dia sakit.. jom lah kita same2 adik beradik menjaga dia.. dia perlukan kita bila dia sakit.. mak kita memang kuat..dan sangat kuat.. kalau dia xkuat.. kita xkan berada dekat mana kita sekarang.. mak kita memang wanita yang kuat tau.. cume bila dia sakit... dia perlukan perhatian dari anak2 dia... anak2 yang dia sayangi..yang dia kasihi.. yang dia rindui.. kawan2.. hargai lah mak kita... jangan kita luka kan hati dia.. kerana dia lah wanita yang terbaik dalam hidup kita. senyuman mak adalah yang terindah... =)

ingatan ini ditujui untuk diri sendiri..... okey lah jam dah pukul 2.27 pagi.. mau tidur... =) nite semua =)