Tuesday, October 4, 2011

lima =)

2.10.2011 .... selamat ulangtahun perkenalan yang ke 5 tahun encik iwan.. =) 5 tahun? walaupun baru 5 tahun... tapi bukan senang kan nak ke angka 5 tu. banyak sangat2 dugaan.. sangat2 banyak. semoga akan terus lah bertambah angka tu dari tahun ke tahun insyaallah...



2.10.2006... pagi2 kita jumpa dekat library sekolah. first date kita dekat situ. awak bawak kawan awak.. saya bawak kawan saya... kali pertama jumpa malu2. biasa lah first time kan.. malu2.. nak pandang pun malu... haha.. jantung saya macam nak jatuh.. awak tolong kutipkan boleh x? hehe... saya nervous lah awak... dah lama x rase berdebar macam tu...




lepas lepak2 dalam library tu... kita pergi tangga tu... dekat situ kita declare.. wah... gembira nya.. nak belaja pun happy... nak buat apa pun semua senyum.. senyum..dan tersenyum. rasa macam xpercaya je saya akan couple lagi selepas saya dah betol2 kecewa..huhu.. emm kita kan manusia biasa.. kita hanya mampu merancang.. semua ditangan NYA....

macam2 kan dugaan.. terlalu banyak... tapi alhadulillah kita masih mampu bersama. biasa lah dulu muda remaja.. semua nak melenting.. saya lah..hehe.. awak ni cool je.. relax2 je... tu lah orang ada cakap kalau kita nak cari pasangan..seelok nya carilah yang kontra kan.. kalau dua2 melenting je sape nak cool.. terima kasih awak sebab awak seorang yang sangat penyabar.. sangat2... semoga saya akan jadi macam awak.. =) insyallah =)

dan macam xpercaya pun saya akan bertunang secepat ini.. umur 22 tahun.. kita sama umur... tapi awak sangat2 matang... semua yang awak buat ikut rasional.. saya pulak ikut perasaan.. emm betol lah orang cakap cari lah yang kontra dengan kita..hehe. kadang2 saya tengok pemikiran awak xgaya macam umur 22 tahun pun. mungkin sebab awak dah lama kot kerja.. bercampur dengan orang2 tua.. huhu..

rajin nya awak kerja kan.. semangat awak sangat2 tinggi... mana2 awak kerja pun... alhamdulillah semua menjadi..tapi tu lah tempat awak kerja pulak asyik ade jer hal nya.. xpe cyg.. rezeki awak bukan dekat citu.. dekat tempat lain. insyallah.. sekarang awak dah pun dapat hasil berkat dari kesungguhan awak.. tahniah awak... memang sangat2 rajin berkerja.. takut saya tengok.. =) =)

awak2.. saya nak cakap ni... terima kasih awak.. terima kasih untuk semua nya... awak lah lelaki yang terbaik buat saya.. saya harap kan kita akan berkekalan sampai bila2.. saya sayang awak.. =) awak banyak tolong saya masa saya susah... masa belaja.. masa dah kerja ni pun awak tetap tolong saya kalau saya perlukan awak. terima kasih sangat2.

awak... semoga persiapan untuk majlis kita akan dipermudah kan... semoga kita akan tetap kuat mengharungi semua dugaan dalam tempoh pertunangan ni.. banyak sangat2 dugaan kan. dan terima kasih sebab awak banyak bersabar dengan saya.. =) terima kasih encik iwan. =) dan terima kasih sebab awak xmerokok langsung.. bertuah saya.. jimat duit awak.. saya lagi suka.. boleh spend untuk shopping kan.. hehe.. eh2 gurau je... =) =)




Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.


credit to : http://www.berpuisi.tk/2011/06/kumpulan-kata-kata-indah-cinta.html



alhamdulillah... kerana DIA.. kita bertemu... dan terima kasih awak sebab awak ajar saya apa itu cinta lepas saya betol2 kecewa.. lepas saya tutup pintu hati saya untuk mengenali erti cinta.. dan inilah erti cinta kan... indah rupa nya.. terima kasih awak.. syukur YA ALLAH.. alhamdulillah.. semoga jodoh kami berkekalan.amin. 

-
-
-
-
-
-
-
-



Dalam sebuah percintaan, janganlah kamu sesali perpisahan tetapi sesalilah pertemuan.Karena tanpa pertemua tidak akan ada perpisahan. Menikahlah dengan orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada menikahi orang yang kita cintai tetapi tidak menyintai diri kita karena adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.

credit to : http://www.berpuisi.tk/2011/06/kumpulan-kata-kata-cinta-romantis.html


semua ni takdir kan... kita sebagai manusia dan hamba.. hanya mampu merancang siapa lah kita untuk mengubah takdir kan. cari lah orang yang betol2 mencintai kita.. insyaallah dengan izin dari NYA.. insyaallah kita akan bahagia dan rase dihargai.. sebab dia akan sedaya upaya buat yang terbaik untuk diri kita. tapi ingat jangan main kan perasaan orang jangan lah sesekali ambil kesempatan diatas pengorbanannya.. sebab hidup kita ni macam roda.. kalau hari ni kita buat orang.. mana tahu esok lusa kita pula yang kena ke... so.. masa kita hidup ni jangan lah menipu..mempermainkan.. atau ambil kesempatan terhadap diri orang lain.

p/s: entri ni buat 2/10/11.. tapi busy kerja so.. xleh nak sambung... ni kebetulan pulak esok kerja petang.. so jom lah kita sambung ye =) dan untuk encik iwan.. awak selamat ulang tahun perkenalan yang ke5 =) semoga akan tetap bersama awak untuk yang ke 6..7...8...9..10..11..12...13...14.. dan yang x terkira dah..hehe.. insyaallah.. semoga jodoh kita panjang.. =) insyaallah =) terima kasih awak... terima kasih untuk semua2 nya... semua2 nya... =) happy bersama awak 5 tahun ni. =)

-
-
-
-
-
ambik lah hadiah saya yang xseberapa ni.. hehe =)