Saturday, October 8, 2011

Hari ini punya cerita

bangun2 kerja.. =) hari ni duty pagi pukul 7 pagi... bangun2 lepak2.. pukul 6 pagi mandi. lepas mandi..solat semua..siap2... vrooomm2... start motor.. jom g keje.. rempit okey.. tengah2 nak cepat sebab dah lambat sebenar nya.. ada pulak keta kelisa ni nak men acah nak jalan xnak jalan.. ha amek lah kau aku jeling 90 darjah. bengang.!! kau ingat aku baru lesan L.. dan perempuan ko leh nak men acah2 lah?? race lah jom... kompem aku kalah.. haha.. yelah2 kau menang ko kan nek kereta.. aku ni nek motor je. huhu

sampai2 pekara petama kompem kena betul kan tudung.. ye lah nek moto kan.. tudung kompem xbetol.. ah lantak.. yang penting punch card aku sharp on time okey. sharp je yang peting.. nak datang awal2 buat apa. 5 minit awal xpe.. ni nak datang 15 minit awal xbez..kang duduk je.. huhu. lepas dah buat pekara biasa tu.. tengok2 apa yang kena buat.. okey len clear.. xde keje.. jom kita makan jom.. sarapan sangat penting okey. jangan nak skip2 sarapan.. nak diet pun jangan skip2 sarapan. sarapan bagi aku sangat2 penting. bila aku sarapan kompem aku sangat bertenaga nak kerja dan hati pun senanag...

lepas je sarapan..jom kita mula kan kerja.. buat2 dan terus lah buat.. dan suka sangat2 hari ni kerja sebab patient xde masalah sangat dan berjalan dengan lancar.. aku nak dispense pun happy... huhu. macam ni kerja baru lah x stress kan.. lepak2 je kerja. tapi yang penting kalau kita kerja.. make sure kerja dengan ikhlas. sebab kalau xikhlas susah wo nak kerja.. sebab xabis2 nak merungut. kan xbaik merungut2 ni. best ap kerja dengan niat yang ikhlas. aman je hidup rase nya kan. wah dah setahun dah aku kerja.. kejap je masa sekarangkan.. sedar2 dah tahun 2012 pulak.



esok adalah hari sabtu.. hari sabtu adalah hari busy.. bila busy harus lah lagi bersemangat okey. bila bersemangat wating time pasti akan cantik punya. esok ade pasar malam. teringin sangat2 nak makan ayam uncle bob... dah lama duk tunggu2 dia asyik xbukak je. ke hari tu je dia bukak. emm nak makan uncle bob.. nak makan.. sedap nya ayam dia. ahad masa untuk dating... yahoo.. akhir nya dating2 time is coming.. hehe =) wah... dah nak sebulan xjumpe encik iwan..dua2 dah kerja so masing2 sibuk dengan commitment kerja masing2. kalau dulu.. dia kerja aku pulak study.. so senang nak handle. sabtu ahad aku kompem dah cuti.. sekarang ni aku kerja shift.. so nak buat macam mana kan.. =)

kalau dah kerja ni.. memang jarang lah nak message kan.. kalau aku kerja jarang aku nak duk perhatikan nset jer.. malas...huhu.. yes tu jawapan paling tepat. nama je bawak nset dalam poket... eh baju kurung kerja aku ade poket tau.. senang nak g mane2..letak je dalam poket.. xpayah nak sibuk2 bawak purse tu. so.. bebalik cerita tadi.. so kalau aku kerja memang aku malas lah nak message2 ni.. lagi satu kadang2 busy kan. encik iwan pulak.. dia memang busy memanjang kalau dah masuk kerja tu. kalau nak message dia.. time pagi2 sebelum dia masuk kerja pastu lepas dia dah ade dekat rumah. ha.. gitu cara nya kan. xpe2 aku xkesah pun... dia pun kerja cari duit nak kawin..hehe =)

eh2 busy sangat ke kite orang ni sampai nak message pun susah?? huhu.. entah lah. masa xmengizin kan kot untuk duk lama2 message. mula2 macam susah nak biasa kan.. tapi lama2.. dah xkesah..huhu. kredit abis pun untuk call. aku lagi suka call lagi massage.. senang cakap je direct kan. kalau kredit dah ciput..baru jari2 aku rajin nak massage..huhu. nak2 kalau ade masalah.. aku ni dah lah jenis xreti nak cerita masaalah dekat orang even dekat encik iwan pun. so.. kalau call tu senang cikit kan.. nak menangis sambil2 luah kan masaalah pun okey... pastu encik iwan leh cepat bagi respond kan...ha senang gitu.. xpayah nak duk type massage banyak2.. buat penat je jari. tapi kalau update entry aku rajin nak type panjang2.. hehehe...

okey lah aku nak tidur.. esok kerja double pulak.. =) nasib baik kerja hari sabtu.. pagi je yang busy ya amat.. petang boleh relax2 kan. so.. enjoy lah ko bekerja kan. cepat lah esok berlalu.. supaya ahad cepat2 datang... aku suka ahad 9/10//2011 ni.. huhu.. yes2.. =) emm nak kena list ni nak makan apa kang. yang penting nak g big apple nak makan donut durian.... yummy2.. sedap bangat weh donut durian tu.. =) serius xtipu okey.. kalau ko bagi aku 4 bijik aku boleh habis kan..huhu.. tapi kalau donut2 yang lain.. 1 1/2 je aku dah surrender dah... dulu boleh lah..sekarang ni dah xberapa nak hantu donut big apple sangat. yang durian je aku leh makan..huhu =) dulu tengok big apple je nak amek 6 pieces.. tamak kan..huhu.. padahal bukan habis pun.. nafsu makan je yang lebih2.huhu.



 p/s : sekarang ni kena amek tau apa yang encik iwan suka ke x ...  kalau dulu.. masuk telinga kanan.. 2 saat dah keluar balik ikut telinga kiri.. huhu.. sekarang dah xboleh dah.. ni semua mak yang nasihat kan.. mak selalu bagi nasihat supaya dah kawin kang jadi isteri yang dengar cakap suami.. insyaallah. dah kawin maka tanggungjawab dan cara hidup pun dah lain kan.. so kena lah sedar diri.. jangan nak buat perangai macam hidup time bujang2 kan. =) =) insyaallah akan aku ingat pesanan mak.