Thursday, October 20, 2011

Aku suka..hehe =)

pagi2 sebelum pergi kerja harus... wajib...aku ambil pill itu.... kalau xsempat pun... aku akan bawak letak dalam beg. senang je.. capai dan terus sumbat dalam beg kerja. bukan susah pun.. sampai2 tempat kerja terus ambil pill itu... selalu nya kalau kerja pagi.. memang xsempat memanjang... bangun kul 5.55 pagi pun still terkejar2 jugak nak punch card.. walaupun jarak rumah dengan tempat kerja 5-10 minit je (begantung dengan kadar kelajuan dan panjang nya kaki anda) kalau jalan kaki. nek moto bawak laju... 3 minit dah sampai..huhu.. tetap aku macam tu.. kelam kabut kalau shift pukul 7.  

tapi jangan risau2... itu semua xmenjadi masalah bagi aku.. aku tetapi setia mengambil nya setiap hari... dan membuat kan aku bertenaga untuk berkerja.. aku suka.. i likee.. =) nak2 lagi kerja yang macam aku.. asyik berjalan sana sini nak prepare ubat..huhu.. penat tau.. ingat duduk je ke kerja dekat pharmacy tu.. eh mane ade... penat tau. nak2 lagi kalau duduk dekat outpatient yang patient tu ade panyakit darah tinggi.. kencing manis.. ha macam2 lah dia ade.. nak2 pulak.. doctor prescribe ubat tu banyak.. tulis ubat2 dekat prescription tu halus2.. mak ai.. sila redha.. huhu.. ha prepare lah kau sorang2 ye. 

lepas tu kalau 7..8..9 orang pun ade banyak penyakit.. ubat sekali amek sampai 10..11..12.. jenis ubat..ha.. lepas tu.. doctor prescribe untuk 2 bulan..xke penat kau.. tapi kan keje.. kena lah buat..mane ade nak merungut2.. aku tetap buat. =) sebab diaorang lah gaji aku masuk tiap2 bulan.. huhu...  terima kasih semua.. sayang semua =) emm.. kalau duduk dekat discharge pulak.. yang duty dia send discharge dekat ward. dah lah kena hantar discharge...lepas tu..kalau dah hantar balik pharmacy.. ade lagi patient yang discharge..ha.. xkan kau nak duduk tengok je kawan ko tu buat terkontang kanting. mesti kena tolong kan. kan teamwork =) 

kalau duduk dekat inpatient pun penat jugak.. mana ade duduk2.. mane ade... kalau ramai yang new admission.. ha.. tekeja sana sini nak prepare ubat. mana ade duduk2 je dekat pharmacy tu.. penat tau.. badan penat seiring dengan otak yang penat. lagi penat kalau ubat yang doctor prescribe tu kita xde stok.. dah kena settle.. penat tau otak ni.. seimbang lah kire penat kau tu. kalau dispense lagi penat lah.. nak2 lagi hari sabtu.. patient dah lah ramai. mana boleh duduk. berdiri je. shift kau 7 jam..7 jam lah berdiri..huhu.nak duduk pun kena lari2 kejap. kena dispense ubat yang item cikit2. item yang banyak2..banyak2.. tapi tetap buat..sebab itu punca rezeki kan. =) 

so.. untuk mengelak kan kepenatan ni..setiap hari sebelum start kerja.. aku akan pastikan.. sebelum aku sarapan.. aku akan ambil pill maharani.. =) perbezaan yang sangat nyata dan ketara.. aku xrasa penat.. aku xrase letih... selalu jugak buat double.. walaupun double aku xdapat duit.. just dapat hours untuk claims cuti.. tapi aku tetap bersemangat nak buat.. sebab kang aku penat2 keje... kang aku cuti seminggu.. ha.. seronok hidup aku. balik kampung leh spend time lama dengan mak..abah..n adik2. =) tapi2 buat double pun xrase penat okey..terima kasih pill maharani.. =) 


tengok2.. senang kan nak sumbat dalam handbag.. xtipu punya.. kalau xsempat nak makan dekat rumah.. bawak je dalam beg.. kecik dan mudah untuk dibawak kemana2 =) aku suka...=) 

disamping pengambilan pill maharani yang konsisten.. aku akan pastikan..setiap malam lactolite menjadi penutup segala makanan sebelum masuk tidur.. dan hasil nya esok pagi pasti lega.. =) aku suka..perut sentiasa kempis.. dan ramping.. eh2 sejak bertunang ni berat aku naik 3 kg tau. ha.. xtakut ker?? risau aku.. so.. jom lah kita kembalikan berat yang asal.. seram kau.. kalau berat dah 60kg...seram2.. no2.. aku xnak =) go2 ayu... =) lactolite yang sangat2 senang jugak nak bawak pergi mana2. kalau kerja malam ker.. bawak je sepeket.. kompem punya. harus aku amek. =) 





tengok2... betol..xtipu...memang senang nak bawak g mana2.. =) walaupun ianya kecik tapi sangat bermanfaat untuk kurus dan usus =) sangat2 puas hati dengan hasil nya.. pengambilan yang konsisten hasil pasti memuaskan..pasti =)