Tuesday, October 18, 2011

Hujan itu rahmat.

hujan... lebat....  turun membasahi shah alam. aku mencapai payung aku.. lalu menuruni anak2 tangga dengan hati2. aku toleh jam di ruang tamu.. emm awal lagi.. tapi disebab kan hujan.. tak pe lah aku kena cepat... sebab kalau hujan lebat kebiasaan nya aku akan jalan kaki.. melainkan hujan renyai2.. akan aku redah menaiki moto ego LC warna merah itu. teman setia aku dikala aku mahu pergi dan balik kerja.

aku berjalan dengan penuh hati2.. setiba nya dipersimpangan aku terpandang sebuah motor.. motor pekerja mcd.. untuk service delivery.. untuk pelanggan2 nya. begitu teguh jiwa pemuda itu meredah hujan yang agak lebat.. begitu bertanggungjawab nya pemuda itu..  walaupun hujan.. demi pelanggn2 ... dia redha.. mempertaruhkan kesihatan dia.. aku kagum.. semoga ALLAH melindungi dia. terasa bertuah aku berkerja di tempat yang berhawa dingin.

payung yang besar..huhu..rm19.90 beli dekat cosway..aku suka payung ni =)

aku meneruskan perjalanan dengan hati2. syukur.. kenderaan semua nya seakan memahami.. aku adalah pejalan kaki.. dan mereka perlu memandu dengan hati2 jua supaya percikan air xterkena kepada aku. aku bersyukur.. dalam kelebatan hujan itu aku selamat sampai di hospital. aku menuruni anak2 tangga menuju ke puch card yang terletak di basement. syukur selamat.  sesudah punch card.. aku menekan button lift. malas aku nak menaiki tangga.

aku terus kan kerja seperti biasa. sebelum kerja harus lah melihat duty...dimana duty kau hari tu.. aku dengan perasaan yakin. terus ke inpatient. aku betol menyangka kan duty aku dekat inpatient.. tetapi salah tanggapan aku. huhu. discharge rupa nya. syukur.. huhu.. bekerja petang di inpatient tak lah seronok sangat.. sebab kebanyakan new admission adalah petang isnin. tapi kalau dah duty dekat situ..aku tetap melakukan seperti biasa. discharge petang isnin ini.. cuma 6 orang je. seronok rasa nya..huhu


jom makan yogurt.. menu untuk dinner dan ditambah dengan segelas air putih =) kenyang... berat badan aku kena jaga... lagi beberapa bulan je lagi nak bulan 6 ni..huhu. takut okey.  nak cari yang 0% fat.. dekat kedai sini2 tak de.. semua yang ada low fat je.tak pe lah.. yang penting ada kan. beli banyak2 simpan dalam peti ais..buat stok untuk dinner. =) aku suka makan yogurt.. =) suka sangat2 =)