Sunday, October 30, 2011

Wow..seram nya!!



KUALA LUMPUR: Seramai 16.2 juta atau 60 peratus rakyat di negara ini dikesan mengalami masalah kegemukan seawal usia kanak-kanak lagi, kata Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai.
Beliau berkata, daripada jumlah itu, 8.1 juta penduduk atau 30 peratus mengalami masalah berat badan, manakala 30 peratus lagi mengalami masalah kegemukan berlebihan (obesiti).

Katanya pada sidang media selepas merasmikan Persidangan Ahli Lembaga Pelawat Hospital 2010 di sini, Masalah berat badan dan obesiti ini menyebabkan penyakit kronik yang tidak berjangkit seperti jantung, darah tinggi, barah buah pinggang dan diabetes. Penyakit ini boleh dielak dan dicegah dari semasa ke semasa tetapi kita dapati trend penyakit ini semakin meningkat.

Masalah ini disebabkan gaya hidup rakyat di negara ini dan kita tiada pilihan, melainkan perlu mengadakan pelbagai kempen dan program kesedaran bagi membolehkan rakyat mempunyai pengetahuan dan kemahiran untuk mengelak penyakit kronik berkenaan.



credit to: klik sini..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



wow..seram nya.. takut nya... xnak gemuk.. xnak gemuk.. sebelum penyakit2 kronik menjelma.. langkah awal.. jaga lah berat badan kan. supaya sistem badan kita akan berjalan dengan lancar dan sihat. apabila badan kita sihat.. kita nak buat apa pun okey dan seronok. 






-
-
-
-
-
-

anak dara kena jaga badan dari muda.. dah kawin pun lagi kena jaga badan sentiasa.. ramping.. cantik.. serta sihat... =) miliki sekali seumur hidup.. =) kualiti dijamin.. =) harga berpatutan.. =) sangat2 berbaloi2.. =) kepada yang dah berkahwin.. abang lagi bertambah sayang... =) 
-
-
-
-
 info lanjut... boleh send kan ke email saya... yuyu628289@yahoo.com =) 



KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA...