Tuesday, September 27, 2011

Aku..Hari ini...selasa..




jam menunjukkan pukul 2 pagi sudah........... tapi nape mata ni xdapat nak lelap.....!! alhamdulillah dengan izin NYA berjaya menghabiskan puasa 6. pertama kali aku buat dalam hidup aku..dan berjaya habis kan selama 6 hari beturut2. banyak sangat dugaan2.. contoh nya nak bangun sahur sangat2 mengantuk... tapi entah mane datang kekuatan untuk bangun. macam2 lah dugaan..tapi ALHAMDULILLAH dapat jugak habiskan. macam aku... aku ganti dulu puasa bulan Ramadhan... lepas tu buat puasa 6 selama 6 hari berturut2. syukur sangat2.. aku mampu buat..sangat2 bersyukur. dan alhamdulillah ALLAH permudah kan jalan aku untuk menyempurnakan niat aku tu. insyALLAH kalau niat kita betul.. segala nya akan dipermudahkan.. kalau kita nak kan sesuatu tu.. kita kena tanamkan kekuatan dalam hati kita selebihnya berdoa lah dan bertawakal.. semoga semua nya dipermudahkan.

hari khamis tu 16 september abah call cakap mak sakit pinggang xleh bangun. nak bangun susah..call mak.. sayu je dengar suara mak.. mak cakap hari ni cuti umum kan... mane xde sape balik ker.sedih..sumpah sedih. nak balik tapi nak buat macam mane... ikutkan hati aku nak jer EL. 16 september tu kerja double..public holiday pulak tu..kerja nya berapa orang sangat kan.. time tu memang hati dah xde dekat tempat kerja... mane tangan aku ni rase nak gerak..tu yang aku buat..tapi serius xde hati nak kerja!!!17 september pulak kerja double. lepas tu hari ahad kena kerja sebab dah tukar off dengan orang..nak buat macam mane kan... dah tanggungjawab..kena jugak buat.. banyak benda nak kena fikir... pening!!! serabut sangat minggu tu...!! walaupun aku senyum...tapi..... dalam hati...... entah... hati sangat2 xde dekat shah alam.... xde langsung......... nak cerita dekat sape??? sape sudi dengar?? hanya dekat DIA aku luahkan semua nya... tenang......... sangat2 tenang...

aku call leha suruh tolong amek kan waist nipper..dari premium beautiful sebab adik laki aku tu nak balik kampung...aku kirim kan.. dekat dia.. alhamdulillah mak cakap lega cikit... dah leh tampung cikit kesakitan pinggang dia. mak dulu penah kena slip disc..penah kena tahan dekat kpj kuantan. masa tu aku darjah 3 kot. sian dia time tu. sengsara sangat2. aku tau mak seorang wanita yang sangat2 sangat2 kuat.. sebab tu mak selalu dapat ujian yang sangat2 hebat..dan terlalu hebat. jiwa mak sangat kental dan kuat. bersyukur dengan kekuatan mak.... sayang mak sangat2...sangat2....sangat2.aku xnak tengok mak sakit....aku selalu doa.. biar aku jer yang dapat semua sakit tu supaya mak xsakit pape dah....biar aku boleh tengok mak tersenyum..tapi semua tu takdir kan..kita kena terima. bila mak tersenyum.. itu lah pekara yang paling indah buat aku... sumpah jujur. senyuman mak yang sangat...paling..terrrr..... indah untuk aku dekat dunia ni.

memang niat dalam hati nak balik kampung lepas kerja malam tu. aku betol2 xleh ingat lah sape bagitau mak jatuh lagi hari sabtu 24 september tu. kenapa xleh ingat yer?? serabut sangat kot kepala ni. aku rase abang num 3 kot.. dia cakap nak balik kampung.. hari sabtu tu nak ikut dia x. aku xboleh balik sebab kerja malam kan... nak EL kang kesian dekat orang lain. dalam2 keadaan macam ni tetap fikirkan orang lain. emm.. =( lepas abang num 3 call aku call kak long bagitau... kebetulan along pun habis kerja dah.. so leh tumpang dia.. syukur ALLAH permudahkan urusan aku. hari ahad pulak angah call cakap kaki mak kena simen sebab ade tulang retak cikit..2 minggu kena simen. emmm lagi lah bertambah serabut kepala aku. cian mak. =( =(

pukul 5 petang bertolak dari shah alam dengan along. sampai sabak pukul 8.30 malam.. berhenti makan kejap. dapat jugak balik jumpa mak... syukur YA ALLAH. tengok mak macam nak menangis.cian dia.... tapi xleh nangis depan mak...aku kena kuat..aku kan kuat =( aku kena kuat macam mak.... !! cian tengok kaki mak...semoga mak cepat sembuh... cepat2 sembuh.. mak kan kuat... mak kan sangat2 kuat2... mak mempunyai jiwa dan hati yang kental... sangat2. walaupun sekejap je dapat balik... tapi bersyukur sangat2 sebab dapat jugak balik. aku doakan semoga mak cepat sembuh... mak cepat2 sembuh n sihat ye mak..sayang mak sangat2.....................................................................sangat2........................!!!!!