Thursday, September 1, 2011

Rendang mak aku

alhamdulillah selamat sampai sudah shah alam pukul 7.30 p.m tadi... sampai2 terus kemas2 barang. malas nak tangguh2 kang bertimbun2 kerja.. lagi penat kang... so.. lebih baik kemas sekarang kan.. baru senang cikit hati ni...baru boleh lepak lama2 depan laptop ni.

esok dah start kerja... kerja... kerja dan teruskan usaha dalam pekerjaan yang anda semua ceburi... sebab itu punca rezeki kite.. yang penting HALAL.. sebab ianya akan jadi darah daging kite... so kerja lah dengan elok2 ye. jangan banyak curi tulang.

eh2.. tadi baru teringat... rupa nye.. aku xsentuh langsung rendang mak.. kuah kacang mak.. kari daging mak... dan semua lah yang mak buat... aduh.. macam mane aku boleh xtersentuh langsung... rugi nya... baru terperasan tadi.. tengok ade orang makan ketupat n rendang dekat kfc... huhu... first time ni..

ye lah.. malam raya aku xtido duk kemas umah.. kemas dapur.. iron baju semua orang.. pukul 7 pagi dah tolong mak sedia kan makan untuk semua... lepas tu aku rehat2 kejap.. lepas rehat terus mandi.. siap2..kiteorang terus gerak pergi perak.. raya first tu.. aku makan lemang n rendang dekat rumah sedara mara jer...

tapi tahun ni.. aku xmakan banyak sangat.. sebab penat kot.. dah dua malam xtidur... lepas tu tido lambat jer... jadi selera makan aku dah xde.. huhu... dalam kepala asyik fikir nak kemas rumah jer.. nak kemas rumah... tu jer yang ade.. bangun2 kemas rumah.. sebelum tidur pastikan rumah dikemas...

sebab kesian kan mak... mak dah penat buat macam2... so.. tanggungjawab aku lah ringan kan kerja mak.. adik2 aku pulak liat cikit nak tolong mak... penat dah aku ajar buat kerja rumah... habis suara tarzan dah aku keluar kan.. dengar nyer sekejap jer.. semoga adik2 aku akan jadi ringan tulang yer...

nasib baik aku sempat pack kan biskut raya mak... aku pack banyak gila..hehehe... seronok2... boleh aku melantak makan biskut raya mak.. bila makan biskut raya mak.. teringat dekat mak.. rindu sangat2 dekat mak.. rase macam xnak balik jer tadi.. sekejap sangat2 mase dengan mak kan.. 2 hari xtido.. dapat lah sembang2 dengan mak lame2... =)

p/s : mase untuk memperjuang kan mase depan lepas ni... go2 ayu... =) =)



mak ku yang tersayang...dengan cucu... anak angah..=)

0 comments: