Wednesday, September 7, 2011

Ketupat + rendang

hari tu lepas jer aku teringat raya tahun ni aku makan langsung rendang mak aku.. terus call dia.. cakap.. makkk...orang xrase pun rendang mak.. huhu!! mak cakap.. kang mak buat kan.. abang aku cuti lame.. hari ahad baru balik klang. aku xnak lah susah kan mak kan.. aku cakap..xpe lah mak.. xde rezeki kot.. huhu.. post pasal rendang mak.. yang membuat kan aku call mak.. =)

tup2.. hari ahad tu. 4.9.2011. time nak kua dengan encik iwan.. abang aku bagi msg... "abang nak anta makan.. mak bagi" huhu... TERHARU...!! mak buat jugak.... itu lah kasih sayang seorang ibu kan... sayang mak sangat2. time lepak2 dengan encik iwan tu.. dia belanja makan.. aku memang xnak makan.. nak simpan perut nak makan rendang mak aku.. encik iwan ajak teman... aku tengok macam sedap je makanan tu ...aku terjoin sekali lah dalam list oder dia.. huhu..

balik2 rumah dah kenyang.. abang aku pulak cakap nak anta sebelum pukul 12 malam.. nasib baik aku dah makan kan.. kalau x.. masuk angin lah perut aku.. dah lah pagi tu breakfast makan mee goreng jer.. tu pun cikit jer amek. lepas abang aku anta memang xmakan pun.. sebab dah kenyang.. aku nak makan esok 5.9.2011 jer dekat tempat kerja...aku memang tekad lah kan.. sakit perut pun xpe.. janji aku makan.. sebab mak dah susah payah buatkan untuk aku.. lagi pun aku memang nak sangat makan...

alhamdulillah rendang mak aku elok jer.. ketupat yang abah buat pun elok lagi.. huhu.. sangat2 TERHARU!! mak buat kan rendang... abah buat kan ketupat..!!! sayang mak...abah... terima kasih lah.....!!! siap aku boleh makan time lunch lagi... nampak nyer memang rezeki aku lah kan.. =) petang isnin 5.9.2011 mak call.. tanye elok x lagi rendang mak.. dengan gembira nya aku cakap... elok mak.. siap boleh makan time lunch lagi.. =)


rumah sewa aku ni xde peti ais.. sebab tu aku tekad jer nak makan.. huhu... =) =) kang2 lah aku beli peti ais..