Wednesday, September 7, 2011

Rabu

yes double duty for today already done lah kan... huhu!! seerooonok..!! dapat lah kau hours untuk 7 jam. pagi dekat inpatient... dah lah semalam tido lambat.. sebab xboleh tido kan.. maka kalau dah tido nyer pukul 3 pagi.. mana nak bangun pukul 5.50 pagi kan.. dah terlajak bangun pukul 6.25 pagi.. apa lagi kelam kabut capai towel.. cepat2...!! kang xsempat ayu!!

dengan pantas aku buat semua nyer.. alhamdulillah.. punch card jam 07:00:22 huhu.. paham?? hehe.. kire sempat lah pukul 7 pagi kan. 22 saat jer terlebih.. itu pun habis rempit dah aku bawak moto..huhu!! nasib baik selamat semua nyer.. kalau 22 saat tu pun nak kire.. emm.. xpe lah nak buat macam mane kan.. hehe.. aku okey jer.. =) bagi surat aku jawab jer lah kan.. =)

sampai2 lepak2 kejap .... pastu beli sarapan.. makan dulu... kang xsempat.... dah lah kau kerja double.. lepastu dekat inpatinet.. lepas tu pulak ward 3A dan 2A dah bukak balik.. tutup sekejap bila raya. so.. sila lah makan dulu sebelum buat semua yer.!! lepas makan tolong kak kuna pre packing.. pukul 9 gitu siap semua kerja. jom lah kite mula kan duty dekat inpatient..huhu!!

lepak2 kejap.. terus prescription xberhenti.. good2.. =) duty aku adalah key in.. kak z amek ubat. agak ramai yer patient new admission..dah agak dah semua ni.. huhu =) nasib baik dah makan kan.. so boleh lah aku bekerja dengan aman dan semangat yer. buat2 kerja sampai xsedar eh2.. dah pukul 2 petang.. jom lah kite ker dispense petang pulak kan. nak makan tapi xcukup staff.. so buat lah statistik cikit2..

pukul 3 macam semua dah masuk dari lunch.. sebab lunch ade 2 time yer.. ade rehat pukul 1-2 petang... ade pukul 2-3petang. lunch time pun ade patient kan. so nak buat macam mane.. sebab tu kena ade staff jugak time lunch. selalu nyer yang tinggal time lunch time @ rehat pukul 2.. 4 orang. kalau nak kua rehat pun kena pastikan yang2 rehat pukul 1 tadi masuk. eh2 melalut dah aku.. pukul 3 aku kua kejap g solat. dah xde mood nak makan.. minum air jer..

dispense tu okey2 jer.. tapi xduduk lah.. lepas siap buat statistik... tolong2 inpatient n prepare emergency & accident (A&E). memang xduduk sangat pun lah.. duduk kejap pukul 6.30 petang untuk makan kan.. =) makan2.. borak2.. makan2.. eh2.. time makan tadi aku xminum air lah.. huhu..!! lupa nak minum!! kesimpulan nyer aku memang sangat2 penat.

sampai kan ade patient tanye tadi...adik.. panadol untuk orang pregnant leh makan x? aku cakap kejap.. sebab aku xleh pk pape dah.. otak dah blank.. huhu.. masuk2 ade puan azan pharmacist incharge... "puan.. panadol boleh untuk demam x?.. sila gelak......................................hahahahaha.... tengok2!! puan azan pun pelik... ha?? untuk demam?? pregnant ker?? aku pun jawab.. eh2.. hehehe... a.ah..!! huhu... dalam hati soalan apa aku tanye tu.. adik aku pun boleh jawab.. pandol untuk demam kak ayu..!! huhuhu!!



kesimpulan nyer.. kalau rase kerja double esok ... sila jangan tido lambat2... tido awal2.. sebelum pukul 12.. supaya mendapat rehat dan tidur yang secukup nyer yer...

adik