Sunday, October 16, 2011

Over time.

6.20 pagi....!! YA ALLAH... masuk kerja pukul 7 pagi.... aku lambat!! itu yang mampu aku ungkap kan... dalam kekalutan... ku bergegas ke bilik air untuk menunaikan solat subuh aku. selesai solat..aku mencapai tuala biru aku lalu terus menuju ke bilik air. emmm... mood... sila lah datang kedalam hidup saat ini.. zapp...!! dengan pantas... aku kena cepat. cepat dan cepat.

jam menunjuk kan pukul 6.45 pagi.. kosert.. harus aku pakai.. badan perlu dijaga... takut baju untuk hari bahagia akan kelihatan kurang menarik. huhu. setiap hari kosert premium beautiful akan aku pastikan aku memakainya.. banyak manfaat dari pemakaian nya.. salah satu... senguggut tiada lagi dalam hidup ku. syukur..bagi aku...

sebagai seorang perempuan harus lah kita menitik berat kan soal kesihatan tubuh badan.. bagi ku mencegah lebih bari dari merawat. kini aku boleh melaku kan pekerjaan seharian aku dengan lebih bertenaga. cara penjagaan juga tidak lah rumit.. kerana kosert pilihan hati aku ini... anti-bau. sangat-sangat senang... rasa bertuah kerana memiliki nya.. premium beautiful kau lah dihati ku selama nya.

vrommmm... emm.. 7.01 pagi aku punch card... redha.. itu lah yang harus aku terima. dalam hati aku berbisik. aduh... penat je aku mengelabah tadi. huhu. sampai sahaja aku meletak kan beg laptop aku kemas dipenjuru almari. aku meneliti keadaan sekeliling. student dah datang.. kak aira rakan sekerja juga sudah datang. aku membuka dengan hati-hati beg laptop aku meraba2 di mana beg berisi alatan make up yang xseberapa.huhu

oleh kerana hari ni adalah dispense 1 dan semalam tak cukup tidur maka.. harus lah aku memakai eye liner untuk menutup sembap dimata aku. eye liner cosway menjadi pilihan hati ku kini.. senang.. cepat kering.. dan bermata halus. selesai mengenakan apa yang patut.. aku bergegas keluar menuju ke pharmacy. aku.. kak aira.. eh siapa lagi duty pagi. oh mak od.. mc.. semput.

keadaan sekeliling tenang... perut berbunyi mintak diisi.. nasi lemak menjadi pilihan aku. kenyang.. jom lah memulakan kerja dengan lafaz bismillah. memohon agar perjalan hari ini sentiasa lancar. alhamdulillah... keadaan dapat dikawal. terasa perit anak tekak aku.. barangkali kerana memanggil nama-nama patient . alhamdulillah hampir semua patient okey.. jadi aktiviti men dispense berjalan dengan lancar.

syukur..dalam aku kepenatan.. kak shikin.. ingin sambung OT (over time) aku.. syukur YA ALLAH.. kau permudah kan urusan aku. tepat jam 4.30 petang aku terus menuju ke punch card. setiba nya aku di rumah... dengan pantas.. aku menukar pakaian kerja aku dengan pakaian biasa.. masa untuk tidur.. sangat penat..sangat. hampir sejam aku terlelap..

kebiasaan mood apabila bangun dari tidur petang memang agak huru hara.. serba tak kena. huhu. walaupun aku masih dalam keadaan yang separuh sedar.. aku gagah kan jua diri aku untuk terus melawan nafsu tidur waktu petang.. aku berjaya. lama aku termemung mencari identiti diri..huhu. akhir nya aku berada di dunia yang nyata. aku lah norhidayu.. kepala aku agak berat.. sakit berdenyut2.