Wednesday, May 15, 2013

Perasaan yang huru hara... huhuhu... =) =)



alhamdulillah... hujan turun jugak dekat shah alam ni... sejuk sikit. kalau x... sejak kebelakangan ni panas nya lah. tidur je berpeluh2. dugaan dekat dunia je tu.. maka bersabar lah wahai hati. emm.. nampak nya baby mama xnak keluar lagi ye. xpe baby janji baby sihat ye.. =) lagi pun due date 23 hb sebenar nya. cuma kalau dah lebih due date tu yang risau sangat tu. setakat ni okey je...

khamis lepas kan jumpa doctor buat check up. khamis 9hb tu doctor buat cek pembukaan cervik. masa tu dah buka 2cm dah. selesa 14hb.. ada check up.. sebelum jumpe doctor kena buat CTG.. setengah jam.. nak tertidur aku time buat CTG tu. baby okey2 je.. contractions pun xde lah sakit sangat lepas yang hari khamis tu. yang ada sakit sikit2 je. tapi masih mampu untuk bertahan.

masa 14hb tu... doctor cek baby.. berat dah 3.2kg.. berat jugak anak mama ye.. =) hai baby xsabar nya nak tunggu baby keluar. =) masa tu pun doctor buat cek... nak tau dah berapa cm bukak lepas cek yang khamis tu... emmm still lagi 2cm.. doctor cakap cervik xberapa nak lembut lagi. so sebab tu xbukak2 lagi. patut lah aku xrasa sakit sangat dan masih mampu bertahan...



doctor dah bagi petua.. okey sila amalkan ye.. huhu. baik doctor akan aku usahakan. sabtu ni follow up lagi. kita berusaha.. selebih nya berdoa dan tawakal lah kepada NYA. insyaallah. =) seriously masa yang check up khamis tu.. masa doctor bagi tau dah bukak 2cm.. tetiba aku jadi macam takut sangat. sangat2 sampai malam tu aku xboleh nak tidur.. last2 pukul 4 pagi baru lena..

bersyukur sangat baby xkeluar lagi masa tu. at least aku mampu tenangkan hati aku balik. bersyukur dengan semua nya. kalau ditakdir kan masa tu jugak.. aku redha je.. cuma aku xde kekuatan yang selama ni aku pertahankan... 9 bulan aku kuat kan semangat lawan semua perasaan.. lawan semua sakit2. lawan semua malas2 tu. lawan semua lah... tiba2 hari khamis tu.. semua down..

entah kenapa.. khamis tu.. memang down sangat. xtahu nak cakap macam mana. kalau suruh cek BP aku.. confirm naik mendadak. nak suruh push pun aku lemah kot. alhamdulillah...diberi kesempatan untuk pulihkan balik semangat yang hilang tu. mood down sampai xboleh boleh nak buat kerja. baju kotor xberusik... baju dah siap basuh pun xlipat.. biar je dekat ampai tu... huhuhu...

bila kenang2 kan balik macam kelakar pulak. entah lah.. pelik kan apa yang aku rasa.. huhuhu.... sebab masa tu macam2 perasaan ada. takut.. sebak. happy.. dan sekarang ni dah okey dah.. baby2 keluar lah bila2... mama awak dah kuat dah... hehehe.. xsabar nak tunggu baby tau.. ayah lagi xsabar baby. baby jangan duduk lama2 tau dekat dalam tu... =) =)