Saturday, March 30, 2013

Bangun pagi dengan malas nya..




malam ni lepak2 dekat rumah je... ingat nak keluar makan dekat luar.. tapi disebab kan penat dan malas.. so dengan semangat nya lawan perasaan malas untuk masak... hehe.. mula2 masak nasi.. lepas tu baru fikir nak masak apa.. last2... jom lah kita buat nasi goreng sahaja... menu... sangat simple... nasi goreng... telur dadar dan papadom... alhamdulillah kenyang... lepas tu puas hati.. entah sesedap mana pun makan dekat kedai.. kadang2 tu rasa macam.. puas sangat kalau makan dekat rumah sendiri.. nak2 kalau masak sendiri.. biar pun aku masak xsedap mana.. kadang2 membosan kan bagi aku.. tapi tetap puas... hehehe...

hari ni aku kerja masuk pukul 10 pagi.. balik pukul 2 petang. shift tu bertuah kalau dapat... dapat pun disebab kan kerja direct office hours dari hari isnin hingga jumaat... kadang2 best kerja direct office hours.. kadang2 penat.. xbest.. xsyok. tapi mana2 pun aku okey je. dah nama kerja. kena lah ikut peraturan nya. eh berbalik kepada hari ni. baru berangan nak bangun lambat. pukul 9 pagi baru nak bangun. tapi disebab kan encik iwan ada kursus.. dia nak guna kereta... terpaksa lah aku korban kan masa tidur aku..




bangun dengan perasaan yang sangat malas.. okey2 saya mandi.. huhu. terpaksa bangun macam kerja masuk pukul 8.30 pagi. sedih2. dah lah mengantuk. sebab semalam tidur pukul 2 pagi. nak buat macam mana xboleh nak tidur. so golek2 je atas katil tu.. mengadap ipad google macam2 artikel.. last2 pukul 2 jugak mata nak tutup.. encik iwan dah lama tidur. malas nak kejutkan dia. biar kan dia dengan mimipi2 nya.. huhu. tidur xberapa nak cukup. jadi mood agak kelaut sikit. lepas mandi baru mood okey..

okey siap.. jom pergi kerja.. wahhhh awal nya saya hari ni.. okey boleh lah sarapan dengan senang lenang. dengan gembira... dengan senang hati. ting...tong.. pukul 10 pagi sudah.. jom lah kita mula kan kerja. nasib lah kerja 4 jam sahaja.. maka boleh lah aku bertahan.. kaki bengkak nak berdiri lama2 pun rasa seksa ya amat... yeaaahhhh pukul 2 petang... jom lah kita blah.. xpayah nak tunggu lama2... datang dah awal kan. so sila lah balik sharp pukul 2. owh hari ni ada kakak tu dia buat makan2 dekat rumah dia...

jom kita makan dulu sebelum balik. sedap nya makanan dekat rumah dia. sangat2 kenyang. terima kasih kak ekin. lepas makan jom lah kita balik... balik naik teksi sahaja.. sampai2 rumah salin baju... jom lah kita tidur... mata dah xlarat dah.. badan pun dah penat. rehat dan rehat . tidur dan tidur tambah pulak petang tu hujan... lagi lah best aku membuta atas katil tu. anak xde lagi.. laki pulak ada kursus... jadi boleh lah tidur dengan aman dan damai... hehe.. ha tunggu lah lagi 2 bulan... confirm tidur xcukup punya...

p/s : baby2 .... lagi 1 bulan lebih je lagi.. semoga semua nya dipermudahkan dan selamat.. amin... =) =)