Tuesday, August 14, 2012

Raya bersama suami tercinta =)




eh2 sekejap nya lah masa berlalukan. nak dekat raya dah. lagi 4 hari je... tahun ni dah lain dah. sebab beraya dengan encik suami. sebelum2 ni.. kalau raya je.. aku lah yang xmenang tangan kemas rumah.. tolong mak itu ni... mulut membebel.. hehe... tapi kalau aku penat.. xde sapa boleh paksa aku buat kerja.. aku tetap akan tidur.. hehehe. selalu nya xde sapa lah kacau kan. tau aku dah banyak membantu. hehe =)

emmm... seronok raya tahun ni... sebab bersama encik suami yang tercinta. tersayang. =) bangun2 pagi raya.. buat apa yang patut. lepas tu salam tangan encik suami mintak ampun banyak2. mungkin rasa nya lain cikit kot.. sebab dah jadi isteri kan. dah ada ikatan yang sah. =) =) Sejak kawin ni.. selalu nya sebelum tidur aku akan salam tangan dia.. mintak maaf.. mintak ampun kalau2 ada terkasar bahasa.. tersalah cakap.

hari ni nak masak kari ayam. kari ayam.. nasi panas2.. lepas tu letak kicap. memang terbaik lah kan. encik suami hari ni balik awal. pukul 7 lebih dah gerak dari office. lepas tu mungkin sampai shah alam dalam pukul 8 lebih. so dapat lah makan cepat cikit. sebab kalau aku kerja balik pukul 2 petang atau pukul 4.30 petang ( bila puasa je) kita orang makan sama2 dalam pukul 9 malam gitu. lambat kan..xpe redha je =)

yeahhh...hari ni encik suami balik awal... hehehe =) =) lepas tu nak keluar sekejap.. cari barang2 rumah. ada yang dah habis. ingat nak cari sikit2 biskut raya yang dah siap. sebab hari tu ada beli dalam 8 jenis gitu. 4 jenis dah bagi mak dekat kampung.so tinggal dekat aku 4 jenis je.balang yang dah beli..ada 6 buah. so kena lah tambah lagi 3 jenis gitu. hehe.. kalau boleh nak semua dalam balang tu biskut lain2 jenis.

p/s : selamat hari raya semua.. maaf zahir dan batin.. terutama mak.. abah.. along.. kak long.. angah.. kak ngah.. ayang... aji.. yana dan alin.. dan anak2 sedara ku.. =) =)

0 comments: