Tuesday, June 2, 2015

ulangtahun pernikahan yang ke3


Daisypath Anniversary tickers

2.6.2015 .. hari ni usia pernikahan masuk 3 tahun. sekejap je rasa nya dah masuk 3 tahun. lagi 2 tahun tempoh untuk stabil kan kehidupan. huhu. kena rancang betol2. xboleh main jalan je dah. kalau main jalan je memang semua benda kelaut lah. biasa la.. kahwin muda.. huhu.. tapi jangan risau kahwin muda best. sebab boleh kurang kan sikit dosa2 masa dating tu. lepas tu nak keluar balik lambat pun xpe.. sape nak marah. tapi jangan lupa bawak kad nikah lah. kang naya je kena tangkap dengan pejabat agama.

lepas tu kelebihan kahwin usia muda. bila time mengandung... sebab bukan senang ye nak bawak perut 9 bulan. ke hulu hilir nak kena bawak perut. bila kita diberi rezeki dapat zuriat awal.. kita ada tenaga lebih sikit untuk lawan semua perasaan tu. lepas tu untuk bersalin secara normal mungkin tinggi. kita tawakal dan usaha je selebih nya kita berserah kepada kuasa Allah. banyak kelebihan nikah muda ni.. banyak nya bila kita dah rasa sendiri. nikmat Allah yang mana kita mahu dustakan.. terlalu banyak sangat... syukur =) 

aku nikah masa umur aku 23 tahun. aku dengan husband umur sama. sebab kenal masa sekolah. masa tu trial exam. aku yang usha dia. aku budak baru sekolah dekat SUA (sekolah mengah ungku aziz) sabak bernam. sebelum tu aku dan family menetap dekat kuantan pahang. masa tu nak susun meja dalam dewan. tiba2 terpandang dia, dia pengawas. so agak menonjol antara yang lain. dah nama takdir kan. so tetap jodoh lah. so bila dah 5 tahun kenal.. akhir nya bila aku dah habis study dan dapat kerja terus nikah. 

p/s : kalau da jodoh xkemana... tawakal... berserah.. semoga kehidupan lebih bersinar2... luv u sayang. selamat ulang tahun pernikahan yang ke3.. =)