Tuesday, June 9, 2015

Adik-adik perempuan




alahai sekejap je mas berlalau.. adik2 yang dari kecik aku jaga.. sekarang dua2 da tinggi melangit. yang baju hijau tU adik number 6.. yana.. yang baju hitam tu adik bongsu.. linda. adik beradik aku ada 7 orang semu nya. atas aku ada 3 abang. aku number 4. bawah aku adik lelaki. jarak adik yang number 5 dengan number 6 tu 9 tahun. ingatkan aku je perempuan masa dulu2. sekali timbul sorang. tup2 tahun depan timbul lagi sorang. alhamdulillah rezeki..

bila dah besar ni baru lah best cikit. nak gosip nak gaduh nak tukar2 baju. huhu. lepas kawin kebanyakan baju aku banyak yang dah xmuat. so pas dekat dorang je. tapi xsangka pulak lepas 3 bulan habis pantang berat badan kembali macam sebelum kahwin. dan seluar jean masa anak dara memang muat.. kadang2 longgar pulak tu. nak kata aku diet beria sangat xde lah. cuma aku kurang makan waktu malam. jarang la makan.. kadang2 tengah hari tu last aku makan.

husband aku kerja shift, selalu kerja start pukul 5 @ 6 petang. balik pulak pukul 3 @ 4 pagi. so petang2 aku dah siap2 kan anak semua. pukul 9 malam dah ajak anak2 tidur. makan pun simple2 je. xde lah nak asak beria. kadang2 memang xmakan pun. so mungkin disebab kan tu berat aku pun semakin menurun. kalau sakit @ demam memang lagi banyak dia turun. pernah jugak berat aku cecah ke 57 kg. cengkung sangat... xcukup makan gamak nya.. huhu.

ikutkan hati nak turun sampai ke 55 kg. tapi bila tengok 57kg dah kurus sangat terus padam niat nak diet ke 55 kg. husband pun cakap jangan kurus sangat. so terpaksa lah ikut oiii. tapi kalau dapat ke 55 kg seronok jugak. lepas ni kalau baju boleh terus amek saiz M. sebelum ni saiz XL @ L. hohoho. bila berat badan turun ni badan rasa ringan je. xde penat bawak badan. harap2 berat badan ni bertahan lah lama sikit. huhu. susah lahai nak turun balik ni.. =)