Sunday, October 12, 2014

Tin sardin yang kosong...!!

Jumaat lepas aku agak xbernasib baik. Duit aku hilang. Nak dihitung memang xbanyak mana.. Cuma rm65. Tapi lepas nak beli susu anak 3 pek. aku letak dalam loker. Loker dalam pantry. Dan xberkunci. Memang xde kunci. Sadis kan. Dah lah hak peribadi. Tapi dibiarkan atas tanggungjawab sendiri. Apakah itu?? Oh diam sudah.. Nak kunci sila cari sendiri. Harta kau bukan banyak sangat pun kat dalam loker tu.. Hoho.

Rm65 memang xsama dengan gaji sehari. Cuma bila kita betul2 kerja nak cari sesen duit baru kita tahu bertapa susah nya nak dapatkan rm65 tu. Mungkin bagi sesetengah pihak setakat rm65 je. Cuba kerja sehari tengok. Dengan mengandung busy xhabis2 gaji naik xsampai rm100 setahun. Huh. Rezeki mana xbaik mengeluh. Alhamdulillah. Masih ramai lagi yang menganggur.

Ditanya siapa suspek. Dengan dukung hana. Aku mengadap. Sebelum bertentang mata macam2 soalan aku nak tanya. Tapi bila bersua. Hanya sepatah dua je yang mampu aku tanya. Tapi disebab kan kononnya sakit hati.. Dia canang cerita katanya aku yang lebih2 tuduh dia. Hye come on lah. Kalau xsalah mana kan mulut bising macam orang xbetul. Ikutkan hati aku nak terajang dia sekali. 

panas hati xpayah nak cakap. aku terajang sekali masuk icu terus. Aku peduli apa. Aku seorang yang baran sebenarnya. tapi masih control. Huhu. Guard2 pun seakan semua nya bersepakat kata kawan sekerja. Naik rimas aku. Kalau betul buktikan. Sila kan buat siasatan. Tapi jawapan hampa. Ramai sangat yang masuk pantry dari 4-7 petang. Jawapan budak darjah 1. 

Oh lupa duit kau cuma rm65. Kalau dikira peluh aku nak prepare prescription.. Dispense ubat time perut mengeras. Keja malam dengan senak nya perut. Memang rm65 cuma sampah kot. Huhu. Point aku nak cakap. Kalau semua cakap kawan satu department yang buat. Buktikan. Buat siasatan baru puas hati. Aku bukan menuduh dia. Tapi detik hati  Allah je yang tahu. Sila jawap dekat akhirat. Aku tuntut dekat padang masyar. Melutut ko cari aku... Kesian. dunia ko terlepas akhirat ko jawab!!! Sekian luahan hati yang geram....

Hamboi ko ingat aku suka hati nak tuduh2. Sakit pulak hati kita ni. Terajang nak??!! Sekali aku bagi.. Memang aku xpandang belakang dah. hihihi. =)