Saturday, October 25, 2014

Latih hana berus gigi




hana ni puas dah aku nak gosok kan gigi dia. xmau2 dia bukak mulut. bukan apa geram. sekarang dah pandai makan macam2. risau kalau2 gigi dia cepat rosak. budak kecik tu semua benda dia nak belasah. pantang disua ke mulut... laju je dia nganga.. mama nak.. mama nak... aiyaaaa... pastu bila aku nak gosok kan gigi dia.. dia tutup mulut dia serapat2 nya lah...  dulu aku guna yang macam dekat bawah ni. membazir je mama beli tapi hana xnak bagi mama gosok kan gigi hana.. hoho... dugaan2... dah lah gigi dah banyak. atas dah ada 4 bantang. nak tumbuh lagi 2 batang.. bawah dah ada 3.. nak tumbuh lagi satu. gigi geraham dah ada 2 dekat atas.. dan 2 dekat bawah... owh.. banyak dah gigi hana... 




xpe.. nanti slow2 lah aku akan ajar dia gosok gigi. nak didik anak ni kena sabarkan. baru best. haha. penyabar ke mama awak ni hana?? huhuhu. kita belajar sama2 ye macam mana nak pegang berus gigi. hana tengok mama buat. pastu hana ikut. budak kecik kan akan ikut apa yang kita buat. dia kan suka memerhati. hana kalau aku ajar apa2 depan dia.. dia akan ulang balik dan ikut. sekarang dia memang tengah nak belajar lah. semua benda dia nak sentuh.. dia nak capai. pastu lari bawak barang tu. ingat mama nak kejar sangat lah. nanti mama carikan berus gigi yang cantik2 ye. supaya hana seronok bila nak gosok gigi tu. macam gambar dekat bawah ni.. alahai cute nya. pasni xnak gosok gigi.. siap.. huhu. 







p/s : mama akan gigih ajar hana untuk suka berus gigi... hohoho.. sayang hana... 










0 comments: