Monday, October 13, 2014

Ragam anak kedua...





Yeaahhh dah nak balik. Ngantuk nya mata aku. hari ni mak ajak balik kampung. Kemas umah cikit2. dan nak bukak buku ibu mengandung kat hospital daerah. xpe dah pernah bersalin dekat swasta. no 2 kita try dekat goverment. mak kata sama je mana2 pun nak senang bersalin.. mintak maaf dekat suami sebelum tido.. Jaga hati orang tua.

Insyaallah Allah permudahkan jalan untuk bersalin. Masa bersalinkan hana dulu.. Macam xpercaya. Aku boleh lakukan. aku memang takut sangat nak rasa sakit. Aku lembik. Tapi bila time doctor suh push.. Aku push sebab aku nak dia keluar cepat2.... Alhamdulillah sangat dipermudahkan masa bersalin kan dia. Sakit pun xlama. Syukur2..

tapi lupa dah macam mana sakit nya bersalin. Xpe nanti kita hadap lagi sekali okey. Huhuhu. Hoi ngeri tau nak hadap sakit contraction. Dulu beria xnak dah bersalin. Tup2 ada lagi. Nasib yang ni lelaki. Insyallah. Pasni leh rehat 3 tahun. rehatkan fizikal dan emosi. besarkan dulu anak2 yang ada.. Hahaha. hana sekarang ni manja sangat2. Kejap2 ayah. Kejap2 mama. Hana oh hana..

Dua2 malam time kerja malam ni kaki aku bengkak lah. Nak solat subuh pun xselesa. Mungkin sebab kaki tergantung kot. Hai.. Berat badan dah melebih2 ker. Mengandungkan anak no 2 ni agak mencabar sangat. Lapar.. Sakit pinggang. nak minum air sejuk je. Adoyai.. Apakan daya mama turuti jugak. Mengada air panas @ suam xnak.

P/s : doakan semua nya berjalan dengan lancar.. bersalin ibarat nyawa dihujung tanduk. (",) nervous untuk ke2 kali....