Wednesday, August 10, 2011

Suatu ketika


dah masuk 10.8 kan.. kejap sangat2 masa berlalu.. tadi pergi bazaar ramadhan..jalan2.. belikan kueh mueh untuk sorang staff ni.. eh2 tetibe aku belikan kueh seri muka.... tengok kueh seri muka teringat masa form 4... tolong mak jual kueh dekat bazaar... balik2 sekolah terus gerak g bazaar... tapi kadang2 aku xpegi.. abang aku yang g..

ingat lagi... time tu angah aku nak gi solat kejap dekat masjid.. huhu.. serius nervous kena tinggal sorang2 dekat situ... tengah2 duduk2.. datang2 lah 2 orang brother ni.. dik nak kueh seri muka ni rm4... wah2.. banyak nyer brother ni beli.. =) disebab kan aku nervous.. aku ter setting kan keuh tu dalam plastik kecik.. huhu.. cian kueh mak aku penyet... huhu.. aku macam dah mengelabah.. eh abang.. kejap.. xmuat lah.. last2 brother tu cakap.. xpe lah dik.. hentam jer... xkisah pun.. =) nasib baik kan.. semoga brother tu diberkati sebab mempermudahkan kerja aku.. huhu.. angah aku pandai sangat2 tarik pelanggan.. =) aku kagum tengok dia.. aku ni kalau dah ade orang datang baru aku layan.. orang xde aku tengok orang...huhu

aku ni mane lah keluar rumah sangat.. balik2 sekolah.. lepak rumah jer.. so.. dulu2 nak jumpe orang xde confident sangat.. memang low lah.... tapi sejak umur dah meningkat ni baru lah aku de keyakinan cikit nak jumpe ramai2 orang ni.. memang aku suka buat hal aku jer..balik sekolah.. lepak2 dalam bilik... dalam rumah... malas nak keluar.. sebab mak aku kerja.. so aku lah yang kena kemas rumah.. jage rumah.. memang dunia aku... sekolah n rumah... =) kawan2 jumpe time dekat sekolah jer lah..

time bulan pose tu.. memang kueh seri muka, popiah n agar2 santan pandan mak laku lah... alhamdulillah.. seri muka tu kejap jer dah habis... popiah pun same.. =) pas jer sahur.. kalau cuti sekolah kena tolong mak gulung popiah.. =) kadang2 malas.. tapi tengok mak bersungguh2.. tolong lah.. lepas tu... kena tolong mak buat kueh.. aku tolong buat kueh buah melaka jer.. yang lain2.. xreti.. huhu. yang popiah tu.. memang lepas sahur tolong mak gulung popiah.. pas tu terus siap2 gi sekolah.. balik siap2 get ready ker bazaar... =)

wah... banyak nyer pengalaman dulukan.. macam2... tapi semua kenangan tu akan aku abadikan dalam hidup ku.. sebagai kenangan yang xkan aku lupakan.. =) kesusahan lah yang mengajar aku menjadi lebih kuat dan bersemangat untuk memajukan diri.. alhamdulillah...sekarang dah ade kerja.. gaji pun okey.. emm.. =) bila aku down.. aku akan ingat bailk zaman2 time sekolah.. nak apa susah sangat nak dapat... kena simpan duit sendiri... nasib baik time tu aku ni xde sangat nafsu nak ber shopping . mak cakap "UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI" so aku sedar lah diri kan.. hidup macam mane dulu..


p/s: jangan jadikan kesusahan itu sebagai penghalang
untuk kite meraih kejayaan.. =) =)