Saturday, July 30, 2011

Ramadhan



alhamdulillah... habis dah OT hari ni...
sangat2 penat2.. nasib baik petang tu xlah bz sangat..
duty pagi aku dispense.. duty petang aku dekat inpatient
memang sangat2 xsabar nak balik tadi.. huhu

esok dah kena sahur kan... =) =)
isnin dah start puasa... so mari lah kite menambahkan
amal ibadat kite.. dibulan puasa ni.. elak kan lah dari bercakap2 kosong
elak kan dari mengata orang.. menyakiti hati orang
dan ringan2 kan diri menolong semua orang.....
(peringatan untuk diri sendiri jugak ni.. diri yang selalu lalai)

esok kerja malam..first night.. jadi nye.. sahur pertama aku di hospital
emm... xpe lah nak buat macam mane.. dah kerja kan.. =) =)
jadi aku kena lah memberikan perkhidmatan yang terbaik...

teringat dulu2... tiap2 sahur mak buatkan susu satu jug kecik tu..
hehe.. mak buat susu sedap... sedap sangat.. penuh lemak berkrim..
kalau mak xsihat.. abah akan buatkan... =)
walaupun xsama macam mak buat..hehe
tapi tetap terbaikkk lah... sebab orang buatkan.. semua sedap lah..

mak masak kan sahur untuk anak2 dia... walaupun dia xnak lah makan sangat..
walaupun dia just bangun nak sahur kurma n minum air jer..
besar nyer pengorbanan seorang ibu tu kan..
sayang mak.. sangat2...emmm.. nak jadi macam mak lah...
keluarga tetap num 1... num 1... walauapa pun keluarga tetap number 1...

emmm... rindu zaman tu... rindu sangat2...
bila dekat kolej pun seronok.. sebab bangun sahur same2..
duduk borak2 sampai azan subuh..hehe.. bez2..
setiap hari aku akan bangun sahur..
sebab aku nak jugak makan sahur..
nak jugak... =) =) sebab nak tenaga.. hehe =)

okey lah semua.. selamat berpuasa... semoga ramadhan aku tahun ni
akan jadi lebih baik dari tahun2 sebelum nye... =) =)
tingkat kan amalan.. dan sentiasa lah menolong orang dengan ikhlas.. =)

aku mintak maaf aku manusia biasa..
xlari dari membuat kesilapan dan kesalahan..