Tuesday, July 12, 2011

Tembam

alhamdulillah sampai jugak aku... =) sampai dekat pudu tadi dalam pukul 5.45 petang... weh2 pudu dah cantik...!! walawehh... i like...!!!! macam tu lah.. baru lah best... syoikkk kan... =) sejuk2 ade aircond... dulu kipas jer.. lepas tu asap... tapi sekarang ni.. dekat tangga nak turun g tempat bus tu... ade pintu kaca.. kalau nak turun kena tekan button tu.. then pintu tu bukak.. bagus2.. cantikkk.. =)

gerak dari sabak tadi pukul 2.45 petang.. nasib baik aku sempat makan.. ni adik2 aku lah... yana n alin.. aku suruh mandi dia boleh pulak menyanyi2.. sabarr jer lah kau....lepas ayah aku amek adik2 aku dari sekolah kebangsaan diaorang2 balik rumah untuk adik2 aku bersiap2 ke sekolah agama..

ayah aku amek aku dekat rumah.. adik2 aku baru balik dari sekolah kebangsaan.. pukul 2.30 petang diaorang kena g sekolah agama pulak. terpekik macam makcik ade anak 10 dah aku suruh diaorang mandi.. aiii... sabar jer mak cik tau... anak2 makcik ni susah nak dengar cakap makcik.... bila makcik jadi tarzan baru diaorang dengar cikit cakap.. huhu

hari ahad tukan balik kampung dengan encik iwan... lepas jer abis shift for second night terus gerak balik kampung.. beli tiket dapat pukul 11 pagi.. so sampai pudu dalam pukul 10.05 pagi.. encik iwan ajak makan.. so makan lah kejap dekat food court.. makan2.. borak2.. eh2.. jom ayg dah pukul 10.50 lah.. aku pun follow lah..

makan2.. lapa2... =) makan xhabis pun.. membazir kan..


ingat dalam bus nak tido je kan... tapi xboleh tido pulak.. borak2 dengan encik iwan.. dia ni banyak cakap sebenar nyer.. tapi dengan aku n family dia jer lah.. dengan orang2 lain dia diam jer.. huhu.. pelik aku.. memang kalau duduk ngan dia bercakap jer lah kau.. eh2.. dah sampai sabak pulak...

sampai2 ayah aku amek.. encik iwan kena ikut sekali lah.. sebab xde orang nak amek dia... alah lagi pun umah atuk dia bukan jauh sangat pun... so.. ayah aku bawak sekali dia dekat rumah.. encik iwan lepak2 kejap... makan2.. semua.. dekat rumah aku ade abang aku num 3..

huhu.. time makan tu encik iwan sengih2.. aku sound dia.. nape?? dia cakap.. dah tau perangai awak macam mane.. kantoi.. aku pun cakap lah.. huhu..ye lah mak masak sedap.. memang lah makan berselera jer... ah.. persetan kan semua tu.. kang2 dah kawin pun terserlah jugak perangai sebenar.. hehe =)

lepas makan tu aku layan2 kejap semua orang.. ah.. mata ni xleh blah pulak.. nak lelap2.. boleh pulak.. aku g tarik bantal yang ade dekat ruang tamu tu.. aku g landing dekat citu.. hahahaha.. serius ingat balik.. AKU MALUUUUU!! sungguh kurang sopan kau aku tertido dekat citu.. ni semua mata yang xleh tahan mengantuk dah ni!! benci2... aku malu.. !! dah lah anak dara kan.. =) =) xpe2 semua paham kot aku baru habis shift kerja malam.. mintak maaf ye semua.. =) =

aku sempat dengar mak cakap ayu ni memang kuat tido.. dulu time sekolah.. dia balik sekolah.. dia tido dulu.. nak suruh buat apa susah.. mengamuk.. haha.. tapi bila dia bangun tido dia buat kerja.. =) lepas jer habis ayat tu.. terus aku ker oversea kejap.. naik kapal terbang mas.. pukul 4 patang.. =) sedar2 abang aku num 3 dah nak balik.. =)

lepas hantar encik iwan dekat rumah atuk dia.. aku balik2.. aku terus landing..... uwaaa... mengantukkkkk..... =) =) emmm... kecian2... xdapat nak borak lame2 dengan mak... mata ni mengantuk jer... bangun pun sebab lapa.. boleh x?? hehehe.. mak masak lemak petai.. yum2!! aku sukeeeee........ suka petai sebab kang dia akan membusuk kan toilet mak aku.. hehe =)

ni xboleh tidur sebab tadi minum kopi time lepak2 dengan kawan tadi.. lepas sampai ktm shah alam pukul 9 malam tadi lepak2 minum2 ngan kawan =) aku order kopi sebab mengantuk.. ni lah hasil yang aku dapat... susahhhh nak tido pulak.... aku ni xboleh minum kopi @ nescafe.. confirm effect lame dalam badan...

tapi kalau time belajar dulu.. minum lah 3 peket nescafe .. setengah jam aku pegang buku.. terus tutup buku.. aku tido... huhu... time belajar jer boleh macam tu.. setan banyak sangat kan.. dia cakap.. tido2 ayu..!! aku pun layan kan.. aku pun tido.. ha tu yang CGPA xberapa nak bagus tu.. huhu.. xpe2 aku xpertikaikan kenapa result aku macam ni.. hehe.. =) sebab ORANG STUDY AKU TIDO.. ASAL BUAT NOTA... AKU DAH RASE.. EH2 AKU DAH STUDY.. hahaha..!! ha adik2 dekat laur tu jangan tiru macam kakak ayu ni.. dia ni pemalas.. =)

tapi xpe.. kakak ayu ni keluar2 dah ade kerja.. =) so dia memang macam ni.. study untuk pass exam.. hehehe =) =) kalau xpass kang xdapat kerja.. susah...tapi pass jugakk.. melekat jugak ilmu dekat kepala ni... masuk jugak... =) =) tapi aku rindu zaman dekat kolej... =) bezzz... phen.. pae.. hajar.. tasha.. emi.. kak ina n ada.... rinduuu semua.... =( =( rase macam nak........ boleh x pusing balik sehari jer.............nak lepak2 time buka pose... duduk2 makan besila.. semua ade makanan yang banyakkk.. wow.....!! bezzzz..... tapi.... MIMPI jer lah.. =) semua tu sudah menjadi kenangan =)

eh esok nak apply cuti lah.. tengah bulan pose nak balik kampung.. nak tengok muka mak lame2.. hehe =) nak tido dengan mak boleh x?? biar yana dengan alin jelezzz... hehehe.. mau budak 2 orang tu melalak2 dekat telinga kakak dia ni... huhu.. adik2 aku tu bukan boleh tengok aku nak manja2 dengan mak aku... jelezzz... huhu... =) =) tapi aku suka menyakat dorang2.. seronok.. =) =) sekali sekala balik nak gurau2 =) bezz oooo buli adik2 ni.. =) =) tapi aku tetap sayang adik2 aku... sangat2... =) =)


aduhhh... balik ni.. mak.. abah... cakap.. pipi ayu dah bertambah tembam.. =) mak pun cakap orang tengah bahagia.. happy lah... hehehe =) dalam bus tadi tanya encik iwan.... dia cakap..
"ingatkan cyg jer yang perasan.. rupe2 mak n abah ayg pun perasan"
huhu.. terus aku bulat kan mata tanda protes dalam manja..
hahahaha..(jaga lah hati aku cikit) ... memang kalau mintak pendapat dia.. dia jujur..
tu yang aku suka tu.. sekurang2 nya aku tau benda yang betoll.. =) =)
-
-
-
-
-
-


memang x di nafikan... yelah orang tersayang sentiasa sokong apa yang aku buat.. happy lah kan.. sentiasa ade bila aku mintak pertolongan... sentiasa buat benda aku tersenyum sorang2... huhu.. alhamdulillah... =) jodoh pertemuan telah ditentukan sejak azali lagi kan.. =) semoga ikatan antara aku dengan encik iwan akan berkekalan sehingga selama nya.. kadang2 macam xpercaya aku boleh kekal lama macam ni.. bukan senang nak kekal lame ni.. banyak dugaan.. ni semua encik iwan yang banyak besabar dengan perangai aku yang entah apa2 ni.... haha.. =) =)