Monday, April 18, 2011

Sihat sudah


emmmm.... sekarang badan dan otak sudah kembali ke paras yang normal
setelah 3 hari aku pulun buat OT selama 3 hari berturut2...
wow!! sangat2 penat..... memang aku hampir2 demam... huhuhu
nasib baik aku dah telan 2 bijik panadol kire okey lah..
balik kampung pulak bantai makan durian... huhuhu
tu yang bertambah2 panas tekak aku dan kepala aku agak pening2...

kan best kalau OT tu leh claim duit... huhuhu..
walawehhhh.... memang aku buat sungguh2 lah
ni xboleh.. sape2 gaji atas rate yang ditetapkan... xleh claim duit...
tapi leh claim hour... makne nya nak cuti sehari kena ade hour 8 jam setengah...
so xpayah tolak annual leave then boleh lah guna hours yang ko simpan tu.
annual leave leh simpan lame2.. tapi hours leh simpan 3 bulan jer dari tarikh
ko simpan hours tu.. contoh nya ko wat OT untuk bulan 4 ni.. valid selama 3 bulan sahaja.

so begitu lah keadaan kerja... semua tempat kerja ade rule yang tersendiri
so kite sebagai perkerja harus lah menepati piawaan yang telah ditetap kan
oleh majikan... sebab kite kan dah sign agreement so... kena lah ikutkan
saya bersyukur sebab saya masih mempunyai perkerjaan... =) =)
alhamdulillah.. =) =) =)

best nya balik kampung!!!! best sangat2 rase2 macam xnak balik dah shah alam... =( =(
rase2 macam nak duduk dengan mak jer.... uaaaaaa..... =( =(
mak belikan durian... mak buatkan puding karamel... wow sangat2 sedap!!!
tapi aku makan cikit jer... sebab aku xchattttttttt.... sedih2...
banyak yang aku xmakan...... ni nak apply cuti lame2 ni..nak balik kampung
yeaaaahhhhhhhhhhhhhh!!!!
okey lah aku nak pergi kerja... hari ni shift petang.... =) =)