Saturday, September 18, 2010

Baju raya

emm.. baru balik dari kepong !!
umah along n kak long... =)
sebenarnyer hari khamis tu (16.september.2010)
abah n mak ajak beraya belah sabak ni.. jiran2 lame..
time aku ngah syok2 gosok baju raya mak n adik2..
abah balik.. cakap nak g klang..
pakcik shahruddin masuk sepital kat sane.. adik ipar ayah aku..
sebab ape tah.. jatuh kot..
pakcik aku ni mude2 da dapat sakit 3 serangkai..
dia sakit.. kencing manis, darah tinggi, n buah pinggang..

so xjadi la nak g beraya..
tukar gosok baju len lak..
aku cadang kat mak nak g amek laptop kat kl..
sebab laptop da siap da..
mak cakap orite jer.. so aku pun pack ap yang penting jer..
abah suh bawak baju spare.. takut nak tido umah sape2 kan..
selalu nyer kalau g klang tido umah angah kat klang or umah along kat kepong!!

sampai klang dalam kul 2 petang..
abah turun kan aku kat stesyen klang..
tunggu iwan kat kl sentral.. gerak g lowyat..
memang macam nk tercabut la kaki kau kan..
jalan laju2.. mak suh sampai klang balik kul 6petang..
huhu.. amat pantas aku berlari2..
emm.. sebenarnyer mak n abah nak jumpe iwan...

aku bagitau iwan.. mak abah nak jumpe..
yes!!!!!! akhir nyer iwan jumpe gak mak abah aku..
puas sudah aku pujuk rayu dia.. hehehehe...
kelakar sangat2.. tapi xnak la cite..
bia la jadi sejarah dalam hidup kiteorang.. hehehe =) =)

tapi sebelum sampai kat klang.. dalam tren kiteorang gadoh.. haha
klaka2.. ni semua gara2 kemarahan aku yang xdapat nak dibendung la ni..
ngade2 nak gadoh kan... nak bagi orang tengok..
time gadoh tu type massage jer pastu pas2 nset.. haha
aku la terlebih2 nak emo kan.. hehe
aku tau orang kat depan tu pandang.. tapi kau wat xtau jer
yang penting nak jugak gadoh !! hehehe
nak tergelak pun ade tapi sila control okey !! huhuhu
tapi gado xlame mane pun..
agak2 da puas hati.. aku pun senyum2 la..
hehe.. keadaan kembali okey !! xde da gadoh2. huhu.. =) =)

sampai jer kat klang.. tunggu mak abah..
abah cakap nak minum2 kat kedai mamak kat citu jer..
tapi pas jer da abis air minum..
dia tanye iwan.. duk mane2..
n ajak iwan g umah along kat kepong.. kang abah anta balik umah..
aku tanye iwan.. iwan cakap okey jer..
dalam keta mak abah borak2 ngan iwan.. aku diam jer.. =) =)

sampai umah along.. aku biar kan iwan ngan abah.. huhu
aku lepak2 tengok tv jer..
dulu time aku datang umah dia.. dia wat aku cam tu..
ni kire balas dendam la kan.. hehehe =) =)
along ajak kua.. makan nasi lemak kg.baru..
sedap nasi lemak dia.. murah2.. nasi satu bungkus 0.70..
sangat berbaloi2 la makan..
murah.. makan lak nasi lemak malam2.. memang ko cari nahas la kan..
silap2 kang timbang berat ko 60kg da ayu!! huhu
memang aku mogok xmakan la kan.. hahaha.. =) =)

pas jer da makan..
gerak g ampang.. anta iwan balik..
da pinjam anak orang.. harus dipulang kan ye.. hehehe =)
pas da anta iwan tu gerak balik umah along..
mak cakap nak terus balik..
tah cam ane.. pastu.. tido la umah along..
tido sehari jer.. sebab hari sabtu nak g kenduri umah arwah pak usop..
kenduri tahlil...

dan akhir nyer setelah dua hari tinggal kan umah ni..
kul 12pagi tadi sampai- hari sabtu..
16.9.2010.. kelakar sangat2 bagi aku.. iwan wat pekara yang paling lawak..
hehehehe.. xpe la cayang.. janji awak datang jumpe mak abah saya yer !!
time kasih la sudi datang.. =) =) =)