Wednesday, September 22, 2010

Penat nyer lah

mak ai.. semalam penat bukan kemain lagi..!!
semalam mak bukak kedai da..
aku tolong mak kat kedai..
fuhhhhhhhhhh... penat nyer xpayah nak cakap la..

dalam kul 8 lebih tu da ramai orang.. budak2 kolej datang..
semalam memang ramai tol customer mak.. huhu..penat2.
disebab kan pekerja mak cuti lagi..
so aku sorang2 jer la yang jadi pelayan nyer..
aku la hantar air..hantar makan.. amek order.. basuh segala pinggan cawan..periuk belaga..
huhuhu... ha penat x??? tapi semua tu ikhlas tolong mak.. =) =)
baru sehari tolong kan.. mak n abah yang tiap2 hari tu??
ha lagi penat kan..

hari ni pekerja mak da datang.. semalam dia kat umah anak dia..
kat seremban tu yang dia xdatang tu..
mak tengah cari lagi sorang tuk jadi pelayan depan
so hari ni lepak2 jer kat umah.. =)
kemas umah jer...

semalam mak tutup kedai awal sebab pas isyak semalam konvoi kampung
nak datang umah.. memang setiap tahun sejak duk sabak bernam ni
mak n abah memang wat.. wat umah terbuka tuk2 geng2 konvoi..
semalam mak masak mee hoon n nasi lemak..
air lak air sirap dan teh panas..

kang jumaat de lagi.. yang jumaat ni orang2 kat taman ni lak..
yang semalam orang2 kampung..
dulu kan mase pindah kat sabak bernam ni..
duk umah arwah atuk.. duk dalam setahun kot..
pastu abah n mak pindah duk taman ni.. taman damai ni la..

penat jugak la.. sebab semalam tolong mak kat kedai..
balik tolong setting barang tuk konvoi lak..
pastu pas siap2 dorang da datang and makan2 kena kemas lak..
memang keje kemas mengemas ni selalu nyer keje aku la kan..
mak memang da xlarat nak wat..
huhu... xpe la.. da keje aku sejak dulu lagi..
adik2 aku ni lambat lak nak besar kan.. meh tolong kakak korang ni..
leh la kang aku relex2 lak.. huhu =) =)

huhu.. nak kena try2 jawab soalan kat buku ni..
kang rabu depan de tast komputer..
hope semua nyer okey la kan..
huhu.... =) =) =)

go2 ayu go........ iwan ku cayang... time kasih yer =)



0 comments: