Thursday, September 23, 2010

Handphone

xdapat nak tido la.. cam gini penyebab nyer.. huhu
sedih2.. aku tukar nset ngan aji..
dia yang nak tukar.. sebab nset aku pakai tu de wifi..
so dia nak la tukar.. nset G900 jer..
nset dia k810i .. aku pun xkisah la kan..
mule2 pakai nset ni okey jer kan.. pastu tah nape dia rosak !!

huhu.. geram btol aku.. mule time raye kamera hang.. pastu rosak..xleh gune..
ni kejap2 mati.. baru on jer da mati.. xsmpai seminit da mati...
aku ngaku..aku ni bukan yang penyabar.. memang pantang aku..
huhuhu... memang kena la ko nset kan.. aku geram aku ketuk2.. hahaha..

da xdapat nak message ngan iwan kan.. huhu... riiiiiinduuuuuuuuuuu tau..
da la dia pas raye ni busy sangat2.. nak message pun susah..
dapat message pun malam jer.. pastu dalam kul 12
baru nak felling2 romantik la konon..
dia da nak tido.. huhuhu.. penat keje.. xpe aku paham.. =) paham ker?? ker?? hehe
dia cakap penat la yang !!! huhu... xpe la cayang.. untuk future gak kan.. =)

tadi ngadu2 kat iwan.. gadoh2 jap.. hahaha..
ni kes iwan tanye nape nset la kan.. aku lak nak melenting...
xpatut2.. mintak maaf la awak.. hormon terlebih2 lak tu yang emo tu..
sori sesangat ye.. =) =) cayang kat awak sorang jer.. iwan
( love is cinta.. cinta is love..love is sayang..sayang is love.. sila abaikan.. hahaha )

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

tadi pun pinjam nset mak.. seb bek mak kasi pinjam..
iwan suh anta kat kedai esok.. harus esok yer.. sebab nak amek hari sabtu..
hari sabtu g amek dia kasi upah.. hehehe.. upah?? time kasih awak.. =) =)

esok khamis.. luse jumaat.. tulat baru sabtu...
wa...... lame nyer sabtu.. paling lame x message pun sehari....
3 hari tu lame wo.. mau aku meroyan jap.. hahahaha
ni la diname kan mabuk dalam bercintan cintun.. =( =(

ni mesti nak suh aku bace buku n jawab2 soalan
tuk test komputer rabu depan kan????
memang noty2 la nset ni.. memang nak suh aku
hangin n campak2 ko kat lantai.. huhuhu... dislike this tau!!
huh!! bikin wa panas jer kan.... =( =(
tapi xpe la.. membantu jugak ko ek nset.. doakan aku lulus ek... =) =)

aku rase nset ni de masalh software la.. rase nyer la.. tapi xtau la
sebab dulu time aku pakai nset k850i
can gini gak masalah nyer.. BUHSAN BETOL AKU!! HUH!!
tu repair pakai warranty so free of charge la kan..
tapi mak datuk 3 minggu nak siap..
abis kedit aku duk call kedai tu..

iwan cakap kalau masalah software kena rm50..
sebab nset dia penah de masalah software.. anta kedai kena rm50..
disebab kan berbayar... sehari dua jer siap..
huhu.. rm50??? leh aku makan sampai nak termuntah..
xpun makan tuk seminggu time kat kolej dulu..

xpe la.. anta jer la.. banyak komen lak aku..
bukan aku yang bayar pun kan..
iwan yang kasi upah.. huhu... nak tunggu aku anta..
lambat lagi la.. al maklum la sekarang ngah bercuti..
poket pun memang kering kontang..
de pun duit syiling... hahahaha.. ingat nak pinjam duit raye yana alin..
hehehe... tapi iwan da kasi upah.. lupe kan niat suci ku itu,.. =) =)

masalah nyer dapat ker nak pinjam kat adik2??
hahaha.. jawabnyer kena dengar la pekikan tarzan dari mereka berdua..
wo.. adik2 perempuan aku garang wo.. ni semua hasutan dari kakak ayu dia la ni...
tah la.. cam ane nak jadi sopan kan.. atas abang2.. bawah lak adik laki..
dapat adik perempuan pun bila umo da 11 taun.. mau nyer
da terpengaruh ngan perangai2 bek abang2 n adik aku.. hahaha
tapi jauh disudut hati aku ni.. aku ni sensetif tau... hahahahaha..
lupe kan okey!!! lalalalalalalala... ku bahagia.. hehehe

mate xngantuk lagi la.. ummm.. ha.. meh nak cite..
sejarah2 nset aku yer.. =) =)

1. nset first2 aku gune mase tu aku ngah nak2 trial spm..
angah kasi aku.. sebab dia beli nset baru..
wa bukan main lagi aku seronok.. huhuye la.. kawan2 da bayak pakai nset..
tapi aku baru nak merasa.. biasa la kan zaman budak2..
nset tu tah la model ape.. tapi nokia la.. aku pakai nset tu 9 bulan rase nyer..

2. bulan 5 abah beli kan nset motorola L7
sebenar nyer nak sangat pkai nset motorola V3i..
time tu gile2 tengok cite gol n gincu.. suke sangat2 cite tu..
tengok fazura pakai.. huhu.. pastu dipengaruhi pulak oleh cite2 korea n cina n jepun
time sekola dulu pun aku gile tengok cite2 ni.. huhu... kul 6 jer da melekat depan tv.
tapi ap kan daya.. da abah bagi nset tu.. huhu..
wah2.. tapi aku bersyukur la sangat2. dapat nset motorola L7..
de kamera.. huhu.. syukur2.. =) =)
ni la nset motorola aku.... aku sedih nset ni ilang... tercicir kat kedai makan..
lame gak aku pkai nset ni.. sape yang amek nset ni memang aku xhalal la kan..
huhuhu... mak cakap kat aku.. sabar la.. anggap xde rezeki...


3. pas jer nset tu ilang.. mintak nak pinjam kat angah nset
tapi angah bagi jer.. time kasih la angah.. huhu =) =)
so pakai la nset ni... alhamdulillah.. de jugak nset nak gune kan..
nokia 6070.. nset ni bez gak.. key pad dia bez..
senang n pantas nak type message.. =)



4. nset aku yang ke 4 ni aku beli guna duit aku sendiri.. k850i
tapi duit ptptn la kan.. huhuhu... nset ni bez..
kamera 5.0 megapixel... tapi disebabkan..salah pilih kedai..
masalah jer nset nyer.. geram + hangin aku la kan...
masalah software je keje nyer.. bosan aku lame2..
aku pun trade in amek sony ericsson G900..

5. sebenarnyer nset ni nak sangat2 beli...da lame survey.. G900
tapi apakan daya... nset ni mahal.. xcukup @ xde duit nak beli.. huhu..
tapi xpe la.. nset ni 5 megapixel.. tapi kamera kureng cikit la
nest ni yang beznyer de wifi.. tu jer la..



6. ha ni la nset yang aku tukar ngan adik aku..
sebenarnyer.. time aku beli nset K850i tu..
tu nset selepas tread in nset K810i ni.. huhu..
pe da kedai tu.. jual nset tah pape.. memang aku boikot la semua kedai2 kat area tu.. huhu
xbek tau tipu orang dalam jual beli ni.. dosa.. huhu
xpe la.. nak wat cam ane kan.. redha jer la.. maybe ade hikmah la kan..
nset K810i tu bile da balik2 baru dapat tau.. tu bukan nset baru.. nset da gune
sebab aku bukak apa tah nampak folder yang orang da gune nset tu.. huhu
tapi dia tukar housing baru.. n balut plastik jer.. hampeh betol ko kan.. huhu
memang aku hangin la..ajak angah.. g kedai tu.. apa guna abang kan..
so time cam gini.. aku suke panggil abang2 aku tuk tolong2 aku.. hehehe..like this..
dia cakap leh tread in amek nset len.. nak tambah duit jer leh... tapi nak mintak balik duit xleh
memang aku xhalal la duit aku yang ko amek tu.. uwekkkkkkk .... hehehe =p =p




tu la kisah2 nyer.. tamat sudah.. huhu..
pas ni xtau nak pakai nset ap.. bosan da pakai nset yang canggih2 ni..
bek pakai nset lame jer pastu beli kamera.. hahaha.. kan senang.. xde masalah
nset lame kan tahan lame.. huhu =) =) =)

tapi rase nyer pas ni nak beli yang original (zitron) pulak..
senang.. de warranty pun lame..
tahan pun tahan.. time aku practical kat retail pharmacy dulu..
de cina ni pakai nset original sony ericsson k800i..
penah jatuh.. n still leh tahan lagi.. pastu bateri tahan lame..
dia da pakai nak dekat 5 tahun sudah... huhu..
tapi original nyer mahal la... huhu... xpe2.. usaha tangga kejayaan.. =) =)