Friday, September 24, 2010

Jemput datang

hari ni de open house lagi... kali ni bahagian taman lak.
de 3 taman yang terlibat.. taman damai.. taman aman n taman intan jaya
dorang wat style cam gini.. okey2 neh nak terang kan..
maybe dorang de wat meeting kot.. tah la..
ni tuk sape yang nak join jer la kan..

cam hari ni turn taman damai.. agak2 dalam 10 buah rumah yang join (taman damai)
so datang la penghuni2 taman yang lagi 2.. taman aman n intan jaya
sok lak turn taman aman mak cakap..
so.. datang la penghuni2 taman damai n intan jaya..
cam gitu la style nyer.. senang kan... n sangat bagus cara ni..
korang kena bukak umah n wat la makan2.. maka akan ade la orang datang..
benda ni xde paksaan.. if korang nak wat.. wat jer.. kompem akan de orang datang..

mak cakap dorang akan datang bawak family2 dorang..
datang makan @ beraya sekali.. bez gak cara ni kan..
cam dapat la kite nak kenal jiran2 yang duk tang belah2 depan tu..
jiran2 yang duk kat taman aman n taman intan jaya
kenal jiran2 yang kite xpenah kenal pun.. huhu...

bagus2 sape punyer idea ni memang la sangat bagus..
dapat mengerat kan silaturrahim antara jiran tetangga..
ye la aku ni.. kan baru pindah cini.. time form 5..
dulu time duk umah arwah atuk.. xpenah aku kua jalan2..
balik sekolah aku duk jer umah.. tido.. study n kemas umah..
pastu dalam bulan 7 taun depan nyer belaja kat nilai
balik pun.. xkua umah.. duk jer kat dalam umah.. huhu..
so aku xberapa nak kenal sangat jiran2 ni.. kenal pun yang duk sebaris ngan umah aku ni jer
yang len2 tu xkenal langsung.. huhu .. teruk kan... =) =)


tapi kalau nak jemput sedara mara len pun xpe
nak jemput kawan2 yang len pun xpe..
lantak ko la kan.. umah korang
tapi still lagi tema nyer open house tuk penduduk taman damai.. =)

mak aku nyer menu tuk hari ni..
# mee n mee hoon bandung
# de kek chocolate- ni aku yang wat tau... hehe
# de puding jagung
# agar2 merah
# de puding koktail berkuah
# pastu de la la buah betik cikit..
# air lak-sirap + laici + nata de coco.. marvelous la weh... hehehe =) =)
walaupun xbanyak tapi penuh gak la meje tadi..

ha..kek chocolate tu aku yang wat tau.. =)
caya la.. mak cakap abis da kek nyer...
sampaikan ade makcik tu mintak recipe kek tu..
ala ni aku blaja dari kak wi aku.. kak sepupu aku..
dia yang kasi recipe ni kat aku..
time kasih la kak wi.. sungguh sedap kek ni tau..
moist2.. + sejuk2... = yum2 walawehhhhhh... =) =)

wa... kang nak cari tenaga tuk kemas lak.. huhu =) =)
go2 chaiyok!!! go ayu.. go2... huhu =) =) =)